Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı" Tezler için listeleme
Toplam kayıt 30, listelenen: 21-30
-
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi ile Edebi Söz Diziminin (Tarık Buğra) Karşılaştırılması (Bolvadin Örneği / Yazılı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)çalışmada Tarık Buğra’nın on bir tahkiyeli eserinden ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin yazılarından alınan bin beş yüzer cümle söz dizimleri bakımından incelenilerek edebi yazı dilindeki söz dizimi ile öğrencilerin ... -
İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Sıfatları Kullanma Becerisi ile Okul Başarıları Arasındaki İlişkiler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada, Uşak merkezdeki ilköğretim okullarında 2003/2004 eğitim-öğretim yılında 8. sınıftaki öğrencilerin okul başarıları ile sıfat kullanımı arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılmasına yöneliktir. Çalışmada Uşak ... -
İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)“İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Sınavlarda Yaptıkları Anlatım Bozuklukları Üzerine Bir İnceleme’ başlıklı çalışmamız, öncelikle bir alan araştırmasıdır. Araştırma, Ankara ili, Pursaklar ilçesi Azmi Ertuğrul ... -
Okuma Eğitiminde Metin Dil Bilimin Kullanımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada, metin dil bilim temelli metin çözümleme öğretiminin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yorumlama düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Bu çalışma deneysel bir çalışmadır ve deneysel model ... -
Ortaokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Fiilimsileri Kullanma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma 2005 Ortaokul Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere fiilimsileri kullanma becerisi kazandırma konusundaki yeterlilik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır.“2005 Ortaokul Türkçe Öğretim Programı öğrencilere ... -
Sesli ve Sessiz Okumanın Anlamaya Etkisi Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada, sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi incelenmiş olup, çalışmanın temel amacını, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada sesli ve sessiz okumadan hangisinin etkili olduğunun ortaya konması ... -
Uşak İl Merkezindeki 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Deyimleri Kullanma Becerisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu arastırma Usak il merkezindeki 8. sınıf ögrencilerinin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerilerini incelemek amacıyla yapılmıstır. Bu arastırmada 8. sınıf ögrencilerinin deyimleri kullanma becerileri; sosyo-ekonomik ... -
Uşak İli Sivaslı İlçesi 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Kullanmada Bilgi- Beceri Düzeylerinin Tespiti
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma Uşak İli Slvaslı İlçesi 6 ve 7. Sınıf öğrencilerinin noktalama İşaretlerini kullanmada bilgi- beceri düzeylerini tespit etmek için yapıldı. Çalışmada beş okul seçilip dokuz noktalama işareti incelendi. Çalışma ... -
Uşak Ulubey ilçesi köy ilköğretim okulları 5. sınıfların yazılı anlatımlarındaki kelime servetinin belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı 5. sınıf öğrencilerinin kelime servetini tespit etmeye yöneliktir. Çalışmada örneklemimiz Uşak iline bağlı Ulubey ilçesinin köy ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencileridir. Uşak iline bağlı Ulubey ... -
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Okuma Metinleri ve Yardımcı Kitaplar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Yabancılara Türkçe öğretiminin merkezinde okuma metinleri ve yardımcı okuma kitapları vardır. Okuma metinleri ve yardımcı okuma kitapları, okuma-anlama becerisi yanı sıra, diğer dil becerilerinin de kazandırılmasında temel ...