Yazar "Baytok, Ahmet" için Tezler listeleme
-
Afyonkarahisar-Sandıklı İlçesi Akdağ Tabiat Parkı’nın Ekoturizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi
Yavuz, Melek (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bir ülke veya bölgede turizmin var olması veya gelişmesinde doğal, tarihi ve kültürel çekicilikler temel belirleyicidir. Bu kaynakların özellikle doğal kaynakların kullanım sınırlarının bulunması kaynak kullanımında ... -
Hizmet İşletmelerinde Örgüt Kültürünün Oluşturulmasında Liderin Rolü
Baytok, Ahmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Liderlik ve örgüt kültürü günümüz iş dünyasında işletmelerin faaliyet süreçlerinin oluşturulması, yönetilmesi ve değiştirilmesinin temel belirleyicileridir. Liderlik örgüt düzeyinde insan faktörünün yönetilmesini, örgüt ... -
Hizmetkar liderliğin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi: istanbul ve afyonkarahisar’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
Ergen, Doğanay (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Turizm sektöründeki otel işletmelerinin emek yoğun yapısı ve hizmet üreten işletmeler olması, işgörenin önemini arttırmaktadır. Bu nedenle, öncelikli amacı hizmet etme olan hizmetkar liderlik, insana yönelik bir liderlik ... -
Konaklama İşletmelerinde İşgörenlerin Kişilik Tipleri ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
İnanır, Ali (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İnsan ile ilgili bir kavram olan kişilik, bireysel farklılıklara vurgu yapan ve her bireyin olaylara vermiş olduğu tepkilerin birbirinden farklı olduğunu öne süren bir olgudur. Bu durum araştırmacıları bu farklılığın ... -
Kültür Ve Turizm Bakanlığının Turizm Sektörüne Yönelik Verdiği Ön Büro İşbaşı Eğitiminin İşgörenlerin Mesleki Gelişimine Etkisi
Özdemir, Cezzim (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Konaklama işletmeleri hizmet üreten ve hizmet üretiminde müşteri işgören etkileşiminin kalitenin temel belirleyicisi olduğu işletmelerdir. Kaliteli hizmetin rekabetin kaynağı olduğu konaklama işletmeleri ancak işgücü ile ... -
Müşteri deneyimi ve hafızasının davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Somut olmayan kültürel miras unsurlarından geleneksel sohbet toplantıları örneği
Başar, Berkan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı Somut Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM) unsurlarından geleneksel sohbet toplantılarına ait etkinlikleri ziyaret eden turistlerin, deneyim ve hafızalarının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ... -
Otel işletmelerinin çevre yönetim sistemine katılımının engelleyicileri ve çevre yönetimi uygulama düzeyine etkisi
Boyraz, Mehmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Çevre yönetimi kavramının turizmde önem kazanmaya başlamasıyla, özellikle oteller için birçok kurum ve kuruluş tarafından ulusal, bölgesel veya uluslararası nitelikli çeşitli çevre yönetim sistemleri ve programları ... -
Örgüt kültürü tipi ile örgütsel sessizlik ilişkisi: Otel işletmeleri örneği
Yılmaz , Mustafa (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı örgüt kültürü tipi ile örgütsel sessizlik arasındaki ilişkiyi otel işletmeleri bağlamında incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. ... -
Psikolojik güçlendirmenin örgütsel özdeşleşmeye etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma
Yarmacı, Nihan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İşgören güçlendirme; işgörenlere kendi yetki ve sorumluluk alanı içerisinde inisiyatif kullanma imkanı sunarak, etkinliklerini ve verimliliklerini arttırmayı ve bu yolla örgütsel hedeflerin gerçekleştirilmesine katkı ... -
Yiyecek İçecek Servisi Bölümü İşgörenlerinin Hizmet İçi Eğitiminin İş Tatminine Etkisi: Afyonkarahisar’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama
Özer, Erdal (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Otel işletmeleri emek yoğun ve hizmet üretim ve tüketiminin eş zamanlı olduğu işletmelerdir. Bu özelliği nedeniyle sektörde müşteri ile hizmeti sunan işgörenler arasındaki etkileşim müşteri memnuniyetinin oluşturulmasında ... -
Yöneticilerin ruhsal liderlik davranışlarının örgütsel stres ve tükenmişlik üzerine etkisi: Otel işletmeleri örneği
Yılmaz, Muhammet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Otel işletmelerinde örgütsel faaliyetlerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesinde işgörenlerin kendilerine verilen görevleri yerine getirirken yöneticilerine karşı düşünceleri, ruhsal ve psikolojik bakış açıları, örgüt ...