Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı" Tezler için listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
2005 İlköğretim 1., 2. ve 3.Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın temel amacı; 2005 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programını, programı uygulayan Uşak İli İlköğretim okulları öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir. 2005 İlköğretim ... -
Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına ve İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarısına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarınaetkisi incelenmiştir. Ayrıca çalışmada cinsiyet, anne ve baba eğitim durumu ... -
Başarı Belgesi Almış Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Uygulamalarının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma 2011 – 2014 eğitim – öğretim yılları arasında Afyonkarahisar ilinde başarı belgesi almış okul yöneticilerinin etik liderlik düzeylerini ve okul yöneticilerinin etik liderliğe ilişkin görüş ve uygulamalarını ... -
Bilgisayar Öğretiminde Kullanılan Farklı Etkileşim Tekniklerinin Öğrencilerin Tutumlarına ve Öğrenme Performanslarına Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada, Bilgisayar okur-yazarlığının öğretilmesinde kullanılan farklı etkileşim tekniklerinin, öğrencilerin ders performanslarına ve Bilgisayara karşı olan tutumlarına etkileri incelenmiştir. Araştırma 2008–2009 ... -
Denetim Odakları Farklı Lise Öğrencilerinin Dil Öğrenme Strateji Tercihleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Araştırmanın amacı denetim odakları farklı lise öğrencilerinin yabancı dil öğrenirken kullandıkları dil öğrenme stratejilerini (DÖS) belirlemek, stratejileri ne sıklıkta kullandıklarını araştırmak ve dil öğrenme strateji ... -
Grupla psikolojik danışmanın i̇lköğretim i̇kinci kademedeki öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Araştırmanın amacı Akılcı Duygulanımcı Davranış Terapisi (ADDT) odaklı grupla psikolojik danışmanın ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada Öntest-Sontest ... -
İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Cinsel İçerikli Konulara Yönelik Öğrenci Tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırma, 6. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki “Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesinde geçen cinsel içerikli kavram ve açıklamalara ilişkin tutumlarını incelemek ve tutumlar arasında bazı ... -
İngilizce Öğretiminde Tersine Eğitim Uygulamasının Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada literatürde son zamanlarda kendine yer bulmaya başlamış yeni bir öğretim yöntemi olan Tersine Eğitim yönteminin İngilizce öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Araştırma 2013-2014 ... -
Lise şehrinde kentsel ve kırsal çevreye epifitik likenlerin fizyolojik tepkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin siber zorbalık ve mağduriyetlerinin ailedeki koruyucu etmenler ile ilişkisini incelemektir. Araştırma betimsel bir araştırma olup; araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. ... -
Matematik dersinde problem çözme stratejilerinin alan bağımlı-alan bağımsız öğrenciler üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Danışman: Doç. Dr. Gürbüz OCAK Araştırmanın amacı, matematik dersinde problem çözme stratejilerinin alan bağımlı- alan bağımsız öğrencilerin akademik başarı düzeylerini etkileme düzeyini belirlemektir. Araştırma 2012-2013 ... -
Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı; okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını belirlemektir.Araştırmada evreni Milli Eğitim Bakanlığı Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim bünyesindeki anasınıfları ve ... -
Okul Yöneticilerinin Koçluk Özelliklerinin Okulun Öğrenen Organizasyon Olmasındaki Etkilik Düzeyi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Araştırmanın amacı okul yöneticilerinin koçluk becerilerinin, okulun öğrenen bir organizasyon haline gelmesindeki etkililik düzeyini belirlemektir. Araştırma betimsel bir araştırmadır ve tarama yöntemi kullanılmıştır. A ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Düzeyleri ve Bu Kaygıya Neden Olan Faktörler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeylerini ve bu kaygıya neden olan faktörleri incelemektir. Araştırmaya 2008-2009 ve 2009-2010 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe ... -
Üniversite Öğrencilerinin Nedensel Yüklemeleri ve Öğrenme Stilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin başarı/başarısızlıklarına yaptıkları nedensel yüklemelerin boyutlarını tespit etmek ve hangi öğrenme stillerine sahip olduklarını belirleyebilmektir. Araştırma betimsel bir ...