Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Cinsiyet kimliği araştırmalarında toplumsal rol algısının aracılık rolünün tüketici davranışlarına etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
İşletmelerin pazarlama kararlarını ve stratejilerini belirlemede önemli olan faktör biyolojik cinsiyettir. Biyolojik cinsiyetin yanı sıra; toplum, kültür ve bireylerin karakterinin bir sonucu olarak ortaya çıkan psikolojik ...
Liderlik tarzlarının inovasyon performansına etkisinde örgütsel desteğin aracı rolü
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışmanın temel amacı, liderlik tarzlarının inovasyon performansına etkisinde örgütsel desteğin aracı rolünü araştırmaktır. Bu amaçla ilk olarak değişkenler arasındaki kuramsal ilişkinin tespit edilmesi amacıyla yazın ...
Programatik reklamcilikta güven ve kişiselleştirmenin tüketicilerin satin alma niyetine etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Akıllı telefon ve bilgisayar kullanımının artması sonucu tüketiciler / kullanıcılar internette aşırı miktarda veri oluşturmaktadırlar. Kişisel ve davranışsal veriler dijital ortamda kolaylıkla toplanabilmektedir. Yapay ...
Yerel çekiciliklerin markalaşmalarında tur bileşenlerinin ve turist rehberlerinin rolleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Turizm destinasyonlarında, turistik ürün ve hizmetlerde “yerellik”, hem yerli hem de yabancı turistler tarafından özellikle kültür turlarında en az kalite kadar aranılan bir unsur haline gelmektedir. Bir yerin kendine özgü ...
Sağlık sektörü çalışanlarının liderlik tarzlarının incelenmesi: Afyonkarahisar ilinde bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu çalışma temel olarak, sağlık sektöründeki yöneticilerin liderlik tarzlarını incelemeyi ve yöneticilerin sahip oldukları liderlik tarzlarının demografik özellikler ile aralarında bağlantı bulunup bulunmadığını tespit ...
Spot elektrik fiyatlarının derin öğrenme teknikleri ile tahmini: türkiye enerji borsası üzerine bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Türkiye elektrik piyasası, reform ve deregülasyon hareketleri ile dikey bütünleşik yapıdan rekabetin olduğu bir piyasa formuna dönüşmüştür. Bu durumun bir getirisi olarak, Mart 2015’te Enerji Piyasaları İşletme A.Ş. (EPİAŞ) ...
Nakit döngüsünün firma performansına etkisi: Borsa İstanbul’da faaliyet gösteren teknoloji şirketleri üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Kârlılık, nakit dönüşüm döngüsü üzerinde de büyük bir etkiye sahiptir. Nakit dönüşüm döngüsünün, firmaların kârlılığı üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri bulunmaktadır; Uzun bir nakit döngüsüne sahip bir şirket, ticari ...
Algılanan örgütsel desteğin, örgütsel rezilyans üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı algılanan örgütsel desteğin, örgütsel rezilyans üzerindeki etkisini gözlemlemektir. Bu araştırma literatürde algılanan örgütsel desteğin, örgütsel rezilyans üzerindeki etkisini gözlemlemeyi deneyen ...
Küresel risk göstergelerinin gelişmekte olan ülke borsaları üzerine etkisi: brıcs-t örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Küresel risk faktörleri ülkelerin ekonomilerine büyük etkiler vermektedir. Özellikle küresel kriz zamanlarında küreselleşme nedeniyle ülke borsalarının etkilendiği görülmektedir. Küresel risk faktörlerini en aza indirebilmek ...
Örgütsel öğrenmenin sürdürülebilir insan kaynakları yönetimine etkisi: bıst sürdürülebilirlik endeksinde yer alan firmalar üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
İşletmeler için insan kaynakları, önemli rekabet avantajlarından birisidir. Kritik insan kaynaklarının işletmeye kazandırılması ve elde tutulması sayesinde işletmelerin sahip oldukları rekabet avantajı artmaktadır. Ancak ...