Güncel Gönderiler: Tezler
Toplam kayıt 1806, listelenen: 1081-1100
-
2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmada Yeni Sosyal Bilgiler programı ve eğer başarıyla uygulanabiliyorsa etkinliklerin programın amaçlara ulaşmadaki başarısının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. 2004-2005 öğretim yılından ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen bilgisi deneylerinin yapılma düzeyleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim birinci kademede görev yapan 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi dersi ünitelerinde yer elen deney ve etkinliklerini yapma ve amaçlarına ulaşma düzeylerine ilişkin görüşlerini tespit ... -
Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesidir. Bu araştırma; Sosyal Bilgiler Öğretim programının amaçlarının düşünme becerilerini kazandırmaya uygun olup olmadığı ... -
İlköğretimde Tatil Sonrası Öğrenme Kayıpları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Tarama modelindeki bu araştırma; üç aylık yaz tatilinin ilköğretim I.kademe öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde öğrendiklerini etkileyip etkilemediğini ve öğrenme kayıplarının “cinsiyet, sınıf, tatili geçirme ... -
Karesi İdâdîsi ve Sultânîsi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Karesi İdâdîsi, 23 Şubat 1886 tarihinde Balıkesir’de açıldı. Nehârî olan bu okul, ilk açılan nehârî idâdîler arasındadır. 1895 yılında, aslî binasına taşınıncaya kadar birçok binada hizmet vermeye çalışan Karesi İdâdîsi, ... -
İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Demokratik Hayat Ünitesinin Hedefleri ve Bu Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim altıncı sınıf Sosyal Bilgiler dersinde “Demokratik Hayat” Ünitesinin hedeflerini, bu hedeflerin gerçekleşme düzeyi ve gerçekleşme düzeyine etki eden değişkenleri ölçmek ve değerlendirmektir. ... -
İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Derslerinde Coğrafya Konularının Öğretimi: Problemler- Öneriler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Danışman: Doç. Dr. Özer YILMAZ Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim II. kademe Sosyal Bilgiler derslerinde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan problemleri Afyonkarahisar ili İlköğretim okulları öğretmenlerinin ... -
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Karşılaştığı Problemler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Çalışmada ilköğretim okul müdürlerinin karşılaştıkları en önemli problemlerin tespiti incelenmiştir. Bu tespitin yapılması için ilköğretimin tarihsel süreci ve tez,makale, kitap ve internet ortamında araştırmalar yapılarak, ... -
Afyonkarahisar İlinde Coğrafi Faktörlerin Örgün Eğitime Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmanın temel amacı; Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer alan Afyonkarahisar ilinde coğrafi faktörlerin örgün eğitim üzerine etkilerini belirlemektir. Belirtilen amaca uygun olarak çalışmada, belge ... -
Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (Oks)’Na Hazırlanan İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırma Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS)’na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav öncesinde yaşadıkları sınav kaygısının belirli değişkenler tarafından ne ölçüde etkilendiğini ... -
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrenen Organizasyon Yaklaşımına İlişkin Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu çalışma temelde öğrenen organizasyonlar kavramı üzerine kurulmuştur. Bu araştırmada ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerinin “öğrenen örgüt” yaklaşımına ilişkin algıları belirlenmiştir. Araştırma bulguları iki ... -
İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretiminde Proje Yönteminin Kullanımına İlişkin Sosyal Bilgiler/Sınıf Öğretmenlerinin Tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmada amaç, çağdaş eğitim uygulamaları doğrultusunda ve yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde uygulaması önem kazanan ve yaygınlaşan Proje Yönteminin İlköğretimde Sosyal Bilgiler Dersleri Öğretiminde kullanımının; ... -
6. Sınıf Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenip Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın temel amacı; 2005 yılında hazırlanan yeni sosyal bilgiler programı ve program içeriğine uygun olarak hazırlanan sosyal bilgiler ders kitabını hazırlık çalışmaları, değerlendirme soruları, bilimsel içerik, ... -
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Nüfus ve Yerleşme Konusunda Geçen Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bazı önemli coğrafya ve tarih kavramlarının temelleri ilköğretim sosyal bilgiler dersinde atıldığı için, bu seviyede öğrenciye verilebilecek her türlü yanlış ve hatalı bilgi, öğrencide bu kavramlarla ilgili yanılgılar ... -
Isparta- Senirkent İlçesinde Köy Yerleşmelerinin Sosyokültürel ve Ekonomik Farklılıkları (Uluğbey-Akkeçili Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada Isparta ili, Senirkent ilçesi, Uluğbey kasabası ve Akkeçili köyünün fiziki, ekonomik, sosyal ve kültürel farklılıkları incelenmiştir. Araştırma sahasına gezi- gözlemde bulunmadan önce saha ile ilgili ortaya ... -
Harf İnkılâbının Çorum Basınındaki Yansımaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Batı medeniyetinin gelişmesi karşısında gerekli atılımları yapamayan Osmanlı Devleti, yenileşme hareketlerine başlamıştır. Bu yenileşme hareketleri içerisinde alfabe konusunda da bazı girişimlerde bulunulmuştur. Maârif ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İlköğretim Müfettişlerinin Teftişlerine İlişkin Görüşleri (Afyon İl Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu çalışma sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilköğretim müfettişlerinin teftişlerine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlamıştır. Öncelikle sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmak için bir anket ... -
Haber Gazetesi’ne Göre Afyonkarahisar’ın Sosyo-Ekonomık ve Kültürel Durumu (1938/1948)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu arastirmanin amaci Haber Gazetesi taranmak suretiyle Afyon’un sosyal, ekonomik yapisi hakkinda bilgi elde etmektir. Arastirmada kullanilan materyal 1938-1948 yillari arasinda çikan Haber gazetesidir. Yapilan basin ... -
Adana-Ceyhan Depreminin (27 Haziran 1998) Ekonomik ve Sosyal Sonuçları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Yüksek lisans tezi olarak sunduğumuz bu araştırmanın konusunu Adana- Ceyhan depreminin (27 Haziran 1998) ekonomik ve sosyal sonuçları oluşturmaktadır. Akdeniz bölgesinin Adana bölümünde yer alan araştırma sahası kuzeyde ... -
20.Yüzyılın Başlarında Kayseri’de Eğitim
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)20. yüzyılın başlarında Kayseri’de Eğitim beş bölümde incelenmiştir. Bu bölümlerden birincisi; sıbyan mektepleridir. Hemen hemen her mahallede, özellikle de mescit ve cami etrafında açılan mekteplerdir. Diğer bir adı ile ...