Yayıncı "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü" Yüksek Lisans Tezleri için listeleme
Toplam kayıt 768, listelenen: 21-40
-
20.Yüzyılın Başlarında Kayseri’de Eğitim
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)20. yüzyılın başlarında Kayseri’de Eğitim beş bölümde incelenmiştir. Bu bölümlerden birincisi; sıbyan mektepleridir. Hemen hemen her mahallede, özellikle de mescit ve cami etrafında açılan mekteplerdir. Diğer bir adı ile ... -
2005 İlköğretim Türkçe Dersi Programının İşitme Engelliler İlköğretim Okullarında (1. Kademede) Uygulanabilirliğinin Öğretmen Tutumlarına Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırma, 2005-2006 öğretim yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanan İlköğretim I. Kademe Yeni Türkçe Öğretim Programı’nın işitme engelliler ilköğretim okullarında uygulanabilirliği ile ilgili öğretmen tutumlarını ... -
2005 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Nitel Bir Araştırma)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırma, 2005 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, ... -
2005 Hayat Bilgisi Dersi Programının Araştırma Becerilerine Ulaşabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Nitel Bir Araştırma)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Araştırma, 2005 Hayat Bilgisi Dersi Programının Araştırma Becerilerine Ulaşabilirliğini Öğretmen Görüşlerine Göre belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ... -
2005 İlköğretim 1., 2. ve 3.Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın temel amacı; 2005 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programını, programı uygulayan Uşak İli İlköğretim okulları öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir. 2005 İlköğretim ... -
2005 İlköğretim 7’nci Sınıf Matematik Programında Yer Alan Ölçme Araçları Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 yedinci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçlarını bilme ve uygulama düzeyleri ile bu öğretmenlerin yedinci sınıf öğrencilerinin programda yer alan ... -
2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Öğretim Programında Eleştirel Okuma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma 2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere eleştirel okuma becerisi kazandırma konusundaki yeterlilik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. “2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe ... -
2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme Değerlendirme Kısmının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Yeni ilköğretim matematik programında farklı ölçme ve değerlendirme araçlarından bahsedilmektedir. Performans ödevleri, proje ödevleri, portfolyo, dereceli puanlama ölçekleri, öz değerlendirme, akran değerlendirme, matematik ... -
2005 Programına Göre Hazırlanan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Söz Varlığı Bakımından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Türkçe eğitiminde temel hedef öğrencilere bilgi kazandırmaktan çok beceri kazandırmaktır. Bu beceriler anlama (okuma, dinleme), anlatma (konuşma, yazma) becerileridir. Kişinin bu iki temel dil becerisini kullanmadaki ... -
2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırma 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2009-2010 ... -
2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmada Yeni Sosyal Bilgiler programı ve eğer başarıyla uygulanabiliyorsa etkinliklerin programın amaçlara ulaşmadaki başarısının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. 2004-2005 öğretim yılından ... -
2008 Finansal Krizinin Avrupa Birliği ve Türkiye Üzerine Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Finansal kriz, finansal piyasalarda oluşan dengesizliklerin tümüdür. Bu dengesizliklerin gerçekleştiği konum, zaman ve makroekonomik faktörlere göre finansal krizlerin türleri oluşmaktadır. Geçmişten günümüze, dünyada ve ... -
2008 Küresel Finansal Krizinin Türk Kamu Maliyesine Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)2007 yılında ABD Mortgage piyasasında başlayıp, 2008 yılına gelindiğinde ise küresel bir nitelik kazanan 2008 Küresel Finansal Krizi, ABD hükümetinin düşük gelir gruplarına, diğer bir adıyla eşik altı gelir gruplarına, ... -
213 Sayılı Vergi Usul Kanunu ve 3568 Sayılı Kanun Çerçevesinde Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirlerin Sorumlulukları: Afyonkarahisar İli Uygulaması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmada 3568 Sayılı Kanun ve 213 Sayılı VUK’a göre SMMM ve YMM’lerin vergisel sorumlulukları incelenmiştir. 3568 sayılı kanun ve 213 sayılı VUK’un meslek mensuplarının ihtiyaçlarına ne derece cevap verdiği ve ... -
27 Mayıs Askeri Müdahalesi’nin Konya Basınındaki Yansımaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışmada 27 Mayıs Askeri Müdahalesi’nin Konya basınına yansımaları incelenmiştir. Bu yansımaların değerlendirilebilmesi için Türkiye’nin çok partili hayata geçiş süreci, Demokrat Parti’nin iktidarı ve askeri müdahaleye ... -
280 Numaralı Karaman Şeriye Sicili
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Hazırlamış olduğumuz yüksek lisans tezi, Karaman’m 280 numaralı Şeriye Sicil Defteri olup 1641-1648 ( 1057-1064 ) tarihlerini kapsamaktadır. Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, Osmanlı şeriye mahkemeleri ... -
5. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini kullanabilme yeterliliklerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde bilimsel süreç becerilerini kullanabilme yeterliliklerinin incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden odak grup görüşmesi, doküman incelemesi ... -
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun Türk Bütçe Sistemine Getirdiği Yenilikler ve Kamu Mali Yönetimine Olası Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)5018 sayılı Kanunla yapılan düzenlemelerin incelendiği bu çalışmada, Kanunla getirilen yenilikler ve bu yeniliklerin Türk Mali Sistemine ve bütçe sistemine olumlu ve olumsuz etkileri incelenmiştir. Çalışma dört bölümden ... -
535 Numaralı Afyonkarahisar Şer`İyye Sicilinin Trankripsyonu ve Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Genel ve yerel yönetim modeli, sosyal hayat ve iktisadi hayata dair önemli bilgilerin bulunması nedeni ile Şer`iyye Sicilleri, tarih çalışmalarının ana kaynaklarının başında gelmektedir.Bu çalışmada H.1134-1135 (M.1722-1723) ... -
562 No’lu Şeriyye Siciline Göre Karahisâr-ı Sâhib Sancağı (Belge Özetleri ve Değerlendirme)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmada, 1821-1823 (H.1236-1238) yıllarına ait “562 No’lu Afyonkarahisar Şer‘iyye Sicil Defteri”nde bulunan belgelerin özetleri çıkartılarak, defterde yer alan belgelerin ışığında belirtilen dönemde Afyonkarahisar’ın ...