Geçiş Yönlendirmesi
Türkçe
English
Türkçe
Türkçe
English
Giriş
Geçiş Yönlendirmesi
Konuya göre Yüksek Lisans Tezleri listeleme
DSpace Ana Sayfası
Enstitüler
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tezler
Yüksek Lisans Tezleri
Konuya göre Yüksek Lisans Tezleri listeleme
DSpace Ana Sayfası
Enstitüler
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tezler
Yüksek Lisans Tezleri
Konuya göre Yüksek Lisans Tezleri listeleme
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
DSpace'de Ara
Bu Koleksiyon
Gelişmiş Arama
Konu için Yüksek Lisans Tezleri listeleme
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Bul
Sıra:
artan
azalan
Sonuçlar:
5
10
20
40
60
80
100
Güncelle
Toplam kayıt 4248, listelenen: 1607-1626
artan
azalan
5
10
20
40
60
80
100
Konu
iktidar
[1]
ileri yaşlılık
[1]
ilk Çeviri Eser
[1]
ilkokul
[1]
ilkokul birinci sınıf öğrencileri
[1]
ilköğretim
[1]
IMF
[1]
In the era that we bear witness, that is an obligation for the enterprises to gain newly produced management knowledge and to use this knowledge appropriately and effectively in order to gain long term competing advantages. In this study, the actors that have a part in spreading of management knowledge which has been produced in developed countries are determined and the role of counselor firms is examined. In the research, first of all, the term “management counseling” is deliberated, subsequently the diffuse of American-based management knowledge into Europe is discussed. As a part of this diffusion, the counseling in Turkey, which is claimed to take root from the Marshall Plan and American Technical Aid Programme is examined in respect of periods. Furthermore, the development of local counselor firms and the part that they have taken in the transfer of foreign-based management knowledge are analyzed. Finally, it is seen that so far Turkey has not been able to produce management knowledge, thus the necessary management knowledge was initially transferred from USA and later on European countries and supplied to local market after being reproduced on local perceptions.
[1]
Influencer
[1]
inovasyon performansı
[1]
inovatif
[1]
Insarag
[1]
Instagram
[3]
internet için eleştirel okuryazarlık
[1]
IQ
[1]
Irkçılık
[1]
isim çekim ekleri
[1]
Islahat
[2]
Isparta
[1]
istihdam
[1]
|
Yönerge
|
Rehber
|
İletişim
|
DSpace@AKÜ
by OpenAIRE
Telif Kontrolü:
Dergi Adı veya ISSN
Göz at
Tüm DSpace
Bölümler & Koleksiyonlar
Tarihe Göre
Yazara Göre
Kurum Yazarına Göre
Başlığa Göre
ORCID'e Göre
Konuya Göre
Türe Göre
Dile Göre
Bölüme Göre
Kategoriye Göre
Yayıncıya Göre
Erişim Şekli
Bu Koleksiyon
Tarihe Göre
Yazara Göre
Kurum Yazarına Göre
Başlığa Göre
ORCID'e Göre
Konuya Göre
Türe Göre
Dile Göre
Bölüme Göre
Kategoriye Göre
Yayıncıya Göre
Erişim Şekli
Hesabım
Giriş
Kayıt