Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans Tezleri
Toplam kayıt 1638, listelenen: 1401-1420
-
8.Sınıf Türkçe Ders Kitabının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Ağustos 2007 Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 8. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan -öğrencilere sunulan- kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğunu ... -
Başarılı Bir Örgütsel Değişimin Gerçekleştirilmesinde Dönüştürücü Liderliğin Rolü
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Çalışmada, örgütsel değişimin gerçekleştirilmesinde dönüştürücü liderliğin rolü incelenmiştir. Öncelikle örgütsel değişim ele alınarak örgütsel değişimin kavramsal değerlendirilmesi yapılmıştır. Daha sonra liderlik ve ... -
İlköğretim 5. Ve 8. Sınıflar ile Ortaöğretim 11. Sınıfların Sözlü Anlatımdaki Aktif Kelime Hazineleri / Afyon Merkez Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Çalışmada Afyon il merkezindeki ilköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11. sınıfların sözlü anlatımdaki aktif kelime hazineleri incelenmiştir. Adı geçen sınıflardaki öğrencilerin aktif kelime hazinelerini tespit etmek ... -
Anlatım Bozukluklarının Düzeltilmesinde Geri Bildirimin Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Çalışmada anlatım bozukluklarının düzeltilmesinde geri bildirimin etkisi araştırılmış ve şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Araştırmada “(Afyon) Çay Çok Programlı Lisesi”nden random yöntemiyle seçilen 200 öğrenciye yazdırılan ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Kırklareli/Merkez Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Danışman: Yard. Doç. Dr. H. İbrahim HAKSEVER Bu çalışmada, Kırklareli il merkezinde bulunan dokuz ilköğretim okulunun 5. sınıfında okuyan 90 öğrencinin yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir. Çalışmada ... -
Ortaöğretimde (1-3. Sınıflar) Noktalama İşaretlerinin Kullanımında Bilgi-Beceri Oranlarının Tespiti
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)Bu çalışma ortaöğretim okulları (1-3. sınıflarda) noktalama işaretlerinin kullanımında bilgi-beceri oranlarını tespit etmek amacıyla yapıldı. Çalışmada beş okul seçilip sekiz noktalama işareti incelendi. Çalışma toplam 300 ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak / Sivaslı Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada, Uşak ili Sivaslı ilçe merkezinde bulunan dört ilköğretim okulunun (31 Ağustos İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Muammer Yazgan İlköğretim Okulu, Atatürk İlköğretim Okulu) 5. sınıfında okuyan 114 ... -
Afyon Merkezindeki İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)Bu araştırma, Afyon Merkezindeki İlköğretim 8. sınıfa giden öğrencilerin okuma alışkanlıklarını incelemek amacıyla plânlanmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik düzey (S.E.D.)in, cinsiyetin ve son bir yılda okunan kitap sayısının ... -
Gediz (Merkez) İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Aktif Kelime Servetlerinin Tespiti (Yazılı Anlatım) (Gediz İlçe Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Çalışmamız, Gediz ilçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarının 8.sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesine yönelik bir çalışmadır. Çalışmada Gediz merkezde bulunan 8. sınıflardan ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak / Banaz Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada, Uşak ilinin Banaz ilçesinin merkezinde bulunan yedi ilköğretim okulunun (Atatürk İlköğretim Okulu, Şehit Vehbi Demir İlköğretim Okulu, Mehmet Makbule Erdem İlköğretim Okulu, Mahire Eynel İlköğretim Okulu, ... -
Uşak Ulubey ilçesi köy ilköğretim okulları 5. sınıfların yazılı anlatımlarındaki kelime servetinin belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı 5. sınıf öğrencilerinin kelime servetini tespit etmeye yöneliktir. Çalışmada örneklemimiz Uşak iline bağlı Ulubey ilçesinin köy ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencileridir. Uşak iline bağlı Ulubey ... -
İlköğretim 5. sınıf kitaplarındaki edebi metinlerin çocuk edebiyatları ölçütüne göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)ikinci Mesrutiyet’ten sonra çocuk edebiyatıyla ilgili olarak çağdas bir anlayıs çerçevesinde bazı gelismelerin yasandığını söylemek mümkündür. Bu dönemde Ali Nusret adında bir yazarımızın ilk kez çocuk edebiyatını konu ... -
İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Edebî Metinlerin Çocuk Edebiyatı Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Ders kitapları okullarda en yaygın kullanılan ders araçlarıdır. Teknoloji alanındaki gelişmelere rağmen önemini korumaktadır. Türkçe dersinde ana dili etkinlikleri ders kitaplarında yer alan metinler aracılığıyla yapılmaktadır. ... -
Restoran İşletmelerinde Siparişlerin Elektronik Ortamda Alınmasının İşletme Performansı Üzerine Etkileri ve Afyonkarahisar Özdilek A.Ş.’De Bir Uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Çalışmada restoran işletmelerinde müşteri siparişlerinin elektronik ortamda alınmasının, işletme performansı üzerine etkileri incelenmiştir. Birinci bölümde yiyecek-içecek sektörünün tarihsel gelişimi ve sınıflandırılması, ... -
İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Edebî Metinlerin Temel Evrensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 yılında yürürlüğe giren Türkçe öğretim programına göre hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki edebî metinler, temel evrensel değerler açısından inceleniyor. Çalışmada ... -
Yenilenen İlkögretim Türkçe Programlarındaki 6. Sınıf Okuma Alanı Hedefleri İle İlgili Ögretmen Görüşleri ve Degerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu arastirma, 2006-2007 egitim-ögretim yilinda ülke genelinde uygulanmaya baslanan Yenilenen Ilkögretim Türkçe Programlarindaki 6. Sinif Okuma Alani Hedefleri ile ilgili ögretmen görüslerini belirlemek ve degerlendirmek ... -
Uşak İli Sivaslı İlçesi 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Kullanmada Bilgi- Beceri Düzeylerinin Tespiti
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma Uşak İli Slvaslı İlçesi 6 ve 7. Sınıf öğrencilerinin noktalama İşaretlerini kullanmada bilgi- beceri düzeylerini tespit etmek için yapıldı. Çalışmada beş okul seçilip dokuz noktalama işareti incelendi. Çalışma ... -
Kariyer Yönetiminin Örgütsel Bağlılığa Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Örgütlerde, verimliliği etkileyen en büyük faktörün insan olduğunun anlaşılması üzerine, insanın motivasyonuna yönelik yaklaşımlar her geçen gün artmakta ve yenilenmektedir. İşte bu yaklaşımlardan en güncel ve uygulamada ... -
Bolvadin İlçesi Merkez İlköğretim Okullarındaki 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Kompozisyonlarında Kullandıkları Sözcük Türleri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma, Bolvadin ilçesi merkez ilköğretim okullarındaki 8. sınıfa giden öğrencilerin yazılı kompozisyonlarında kullandıkları sözcük türlerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin sözcük türlerini öğrenmeleri ... -
Stratejik Maliyet Yönetiminde Faaliyete Dayalı Maliyetleme İle Balanced Scorecard’ın Bütünleştirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Günümüzün ekonomik ve teknolojik koşulları, deği şen pazarlama ortamında rekabet gücünü arttırmak için, i letmelerin mamul maliyetlerini belirlemede yeni yöntemlere başvurma gerekliliğini kaçınılmaz hale getirmiştir. ...