dc.contributor.advisor | Türkmen Uğur | |
dc.contributor.author | Çankır, Buğra | |
dc.date.accessioned | 2021-10-13T13:26:28Z | |
dc.date.available | 2021-10-13T13:26:28Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9464 | |
dc.description.abstract | Bireylerin müzik yeteneklerinin doğru belirlenmesi, anlaşılması ve tanımlanması, nitelikli ve sağlıklı bir müzik eğitimi sürecinin yürütülmesinde önemlidir. Ülkemizde ve Dünya’da farklı öğrenen bireyler müzik eğitiminde önemli bir yer edinirler. Down sendromlu, otistik, görme engelli, işitme engelli, hiperaktif, öğrenme güçlüğü çeken bireylerde müziğe yetenekli olanlar vardır ve hatta amatör müzikçilikten profesyonel müzik eğitime geçenlere ve meslek olarak müziği seçenlere de rastlanmaktadır. Farklı öğrenen bireylerde özellikle otizmlilerin müzik eğitimlerinde görülen olumsuz sonuçların aile, öğretmen, eğitim sistemi vb nedenlere bağlı olduğu düşünülür. Bilgi ve tecrübe eksikliği, konuya yönelik eğitim materyallerinin yeterliliğinin az olması, farklı öğrenen bireylerin eğitimine yönelik uzman (dal-müzik öğretmeni) eğitimcilerin az olması da belirlenen diğer sorunlar arasındadır. Otizm; iletişim ve sosyal etkileşim sorunları yaşayan ve ömür boyu devam eden bir gelişim bozukluğudur. Aileler çocuklarının bu sorunlarını giderme yolunda müzik eğitimi bir çıkış yolu olarak görmektedirler. Çocuklarının müziğe olan yeteneklerini bilinçli veya bilinçsiz, dolaylı veya dolaysız fark etmelerinden itibaren ise başka sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar.
Bu çalışmada ailelerin çocuklarının müziksel yetenekleri keşfetmelerinden itibaren yaşadıkları tüm sorunlarının betimlenmesi amaç edinilmiştir. Tarama modelini esas alan nitel çalışmada veriler yapılandırılmış görüşme tekniği yolu ile toplanmış, yine bu tekniğe göre çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.
Müzikal yeteneğe sahip otizmli bireylerin ailelerinin yaşadıkları sorunların detaylı olarak ele alındığı çalışmanın alana özgü olması, farklı öğrenenler ve müzik, otizm ve müzik konulu çalışmaların sayıca az olması bakımlarından önemli olduğu, ailelere, uzmanlara ve konuya duyarlı bilim insanlarına kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | It is important to identify, understand and define the musical abilities of the individuals properly, for carrying out qualified and healthy music education process. Individuals who learn differently have an important place in music education in our country and in the World. Among individuals with Down syndrome, autism, partially-sighted, deaf, hyperactive and learning difficulties, there are ones that are gifted to music and there are even those who pass from amateur music to professional music education and choose music as a profession. It is thought that the negative consequences that are seen in the music educations of individuals who learn differently, especially individuals with autism, are linked to reasons such as family, teacher, education system etc. Among other problems identified are also the lack of knowledge and experience, the fact that the education materials towards the subject are almost non-existent, and that there are few specialist (branch-music teacher) educators for the education of different learning individuals. Autism; is a lifelong development impairment with communication and social interaction problems. Parents regard music education as a way out to solve their children's problems. After their children realize their ability to music consciously or unconsciously, indirectly or indirectly, they face other problems.
In this study, it is aimed to describe all the problems the families face since their children start to discover their musical abilities. In the qualitative study based on scanning model, the data was obtained with structured interviewing technique and it was resolved and interpreted again according to this technique.
This study, which dealt with the problems of families with individuals with autism with musical abilities, in detail, is thought to be important with regards to being domain-specific, and that there are few studies on individuals who learn differently and music, autism and music, and to be a source for the families, specialists and scientists that are sensitive to the subject. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Farklı öğrenenler | en_US |
dc.subject | otizm | en_US |
dc.subject | müzikal yetenek | en_US |
dc.title | Müziğe yetenekli otizmli çocukları olan ailelerin sorunlarının betimlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Description of the problems of families that have children with autism who are talented in music | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Çankır, Buğra | |