Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurtdede Fidan, Nuray
dc.contributor.authorÖzaydın, Ayşe
dc.date.accessioned2021-10-15T07:11:55Z
dc.date.available2021-10-15T07:11:55Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9500
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Küçük Prens, Ters Yüz, Yukarı Bak, Oyuncak Hikayesi 3 ve Wall-E adlı 5 animasyon filminin 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanları, kazanımlar, beceriler ve değerler açısından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda seçilen animasyon filmlerin Sosyal Bilgiler dersi öğretimine yardımcı olacak eğitsel bir araç olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada Yukarı Bak filmi yedi öğrenme alanı içerisinden beş tanesinde en fazla ilişkilendirme yapılan film olmuştur. Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuca göre tüm filmler bazında, kazanımlar açısından en fazla ilişkilendirmeye sahip olan öğrenme alanı İnsanlar Yerler ve Çevreler olmuştur. Tüm filmler incelendiğinde kazanımlar açısından en fazla ilişkilendirme “SB. 4.4.5 Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır.” kazanımıyla yapılmıştır. İncelenen tüm filmlerde SB.4.2.1, SB.4.3.6, SB.4.4.1, SB.4.4.3 ve SB.4.6.3 kazanımları en az ilişkilendirilebilen kazanımlar olmuştur. Animasyon filmler beceriler açısından incelendiğinde en fazla ilişkilendirilebilen beceri işbirliği becerisi olurken, en az ilişkilendirilen hukuk okuryazarlığı ve tablo, grafik ve diyagram okuma ve yorumlama becerileri olmuştur. Animasyon filmler değerler açısından incelendiğinde en fazla ilişkilendirilebilen değer yardımseverlik, en az ilişkilendirilebilen barış, eşitlik ve vatanseverlik değerleri olmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the five distinct animation movies ‘The Little Prince, Inside Out, Up, Toy Story 3 and Wall-E’ in terms of the learning fields, acquisition, skills and values within the Social Studies Teaching Program at the fourth grade. In this research document analiysis, one of the qualitative research method, was used. Data was analysed by means of content analysis. As a result of the study, it was discovered that the selected animation movies could be utilised as an educational tool to support Social Studies course teaching. The movie ‘Up’ was specified as the movie which could provide the highest level of association with five learning fields over seven as a consequence of the study. According to the findings from the data obtained, the learning field which demonstrated the highest level of association considering the ‘acquisition’ concern was found as ‘People, Places and Environments’. When all movies were examined, the highest level of association in terms of acquisition was generated through Social Studies 4.4.5 “He/she utilizes technological equipment without harming other people or nature” type of acquisition. Among all movies, the lowest level of association corresponding to acquisition was within SS.4.2.1, SS.4.3.6, SS.4.4.1, SS.4.4.3 and SS.4.6.3. When animation movies were investigated with regard to skills, the most associated skill was cooperation, and the least one was discovered as law literacy, reading tables, graphs and diagrams and their interpretation. When animation movies were investigated with regard to values, the most associated value was helpfulness and the least were peace, equality and patriotism.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnimasyon filmleren_US
dc.subjectKazanımen_US
dc.subjectBecerien_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.titleAnimasyon filmlerin sosyal bilgiler dersi öğretim programı bağlamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of animation films according to social studies teaching programen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzaydın, Ayşe


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster