Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkmen, Emel Funda
dc.contributor.authorCanan, Tezcan
dc.date.accessioned2021-10-15T07:12:46Z
dc.date.available2021-10-15T07:12:46Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9501
dc.description.abstractDoğal ve belki de ilk enstrüman denebilecek olan ses kaslarımız bizlere doğumumuzdan itibaren iletişimin temel ögesi olarak hayatımıza eşlik eder. İster amatör ister profesyonel düzeyde olsun sesin kullanımına yönelik ilk alışkanlıklar da çocuk yaşlarda gelişmeye başlar. Çocukların ses eğitimi ve gelişimi ise en sık ve yaygın olarak çocuk koroları ile sağlanmaktadır. Bu nedenle çocuk korolarında verilen ses eğitimi oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada çocuk seslerinin eğitimi ve geliştirilmesinde, eğitimci yönelimlerinin incelenmesi amaçlanmış, çocuklara mutasyon öncesini de ifade eden bu eğitim sürecinde koro eğitimcileri tarafından verilmekte olan ses eğitiminin çeşitli yönleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Çocuk sesleri ile çalışmış olan koro eğitimcilerine iki bölümden oluşan bir anket uygulanmış daha sonra veriler istatistik çalışmaları yoluyla incelenerek analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma çocuk yaş gruplarındaki ses eğitimine katkısı açısından, bu dönemdeki eğitimin çeşitli yönlerine dikkat çekilmesi ve eğitimcilerin yönelimlerini ortaya koyması açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractOur vocal muscles, which are natural and perhaps the first instrument, accompany us as the basic element of communication since our birth. Whether at the amateur or professional level, the first habits for the use of sound begin to develop at a young age. Children's vocal training and development are most often and widely provided by children's choirs. For this reason, vocal training given in children's choirs has a very important place. In this research, it was aimed to examine the educator orientations in the education and development of children's voices, and various aspects of the vocal training given by the choir educators in this educational process, which also refers to the pre-mutation process, were tried to be understood. A two-part questionnaire was applied to the choir educators who worked with children's voices, and then the data were examined, analyzed, and interpreted through statistical studies. The research is important in terms of its contribution to vocal training in children's age groups and in terms of attention to various aspects of education in this period and the orientation of educators.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSes eğitimien_US
dc.subjectçocuk ses eğitimien_US
dc.subjecteğitimci görüşlerien_US
dc.subjectçocuk sesi özelliklerien_US
dc.subjectsesin gelişimien_US
dc.titleÇocuk seslerinin eğitimi ve geliştirilmesinde eğitimci yönelimlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeİnvestigatİon of educator orientations in education and development of children's voicesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorTezcan, Canan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster