dc.contributor.advisor | Türkmen, Emel Funda | |
dc.contributor.author | Canan, Tezcan | |
dc.date.accessioned | 2021-10-15T07:12:46Z | |
dc.date.available | 2021-10-15T07:12:46Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9501 | |
dc.description.abstract | Doğal ve belki de ilk enstrüman denebilecek olan ses kaslarımız bizlere doğumumuzdan itibaren iletişimin temel ögesi olarak hayatımıza eşlik eder. İster amatör ister profesyonel düzeyde olsun sesin kullanımına yönelik ilk alışkanlıklar da çocuk yaşlarda gelişmeye başlar. Çocukların ses eğitimi ve gelişimi ise en sık ve yaygın olarak çocuk koroları ile sağlanmaktadır. Bu nedenle çocuk korolarında verilen ses eğitimi oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada çocuk seslerinin eğitimi ve geliştirilmesinde, eğitimci yönelimlerinin incelenmesi amaçlanmış, çocuklara mutasyon öncesini de ifade eden bu eğitim sürecinde koro eğitimcileri tarafından verilmekte olan ses eğitiminin çeşitli yönleri anlaşılmaya çalışılmıştır. Çocuk sesleri ile çalışmış olan koro eğitimcilerine iki bölümden oluşan bir anket uygulanmış daha sonra veriler istatistik çalışmaları yoluyla incelenerek analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma çocuk yaş gruplarındaki ses eğitimine katkısı açısından, bu dönemdeki eğitimin çeşitli yönlerine dikkat çekilmesi ve eğitimcilerin yönelimlerini ortaya koyması açısından önem taşımaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Our vocal muscles, which are natural and perhaps the first instrument, accompany us as the basic element of communication since our birth. Whether at the amateur or professional level, the first habits for the use of sound begin to develop at a young age. Children's vocal training and development are most often and widely provided by children's choirs. For this reason, vocal training given in children's choirs has a very important place. In this research, it was aimed to examine the educator orientations in the education and development of children's voices, and various aspects of the vocal training given by the choir educators in this educational process, which also refers to the pre-mutation process, were tried to be understood. A two-part questionnaire was applied to the choir educators who worked with children's voices, and then the data were examined, analyzed, and interpreted through statistical studies. The research is important in terms of its contribution to vocal training in children's age groups and in terms of attention to various aspects of education in this period and the orientation of educators. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ses eğitimi | en_US |
dc.subject | çocuk ses eğitimi | en_US |
dc.subject | eğitimci görüşleri | en_US |
dc.subject | çocuk sesi özellikleri | en_US |
dc.subject | sesin gelişimi | en_US |
dc.title | Çocuk seslerinin eğitimi ve geliştirilmesinde eğitimci yönelimlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | İnvestigatİon of educator orientations in education and development of children's voices | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Tezcan, Canan | |