Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorilter, Berfu
dc.contributor.authorSezen, Ceylan
dc.date.accessioned2021-10-15T13:03:07Z
dc.date.available2021-10-15T13:03:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9515
dc.description.abstractKüreselleşme pek çok yeniliği beraberinde getirmiştir. Bu yenilikleri elde eden ülkelerin izledikleri politikalar, çalışma ve araştırma yöntemleri, teknoloji bazlı araştırmaları, araştırmacılarının yetkinliği ve teknoloji kullanma becerileri refah seviyelerine göre değişiklik göstermektedir. Bu değişiklikler ülkelerin gelir durumlarını, yaşam kalitelerini ve pazar koşullarını etkilemektedir. Gelişmiş ülkelerin üst düzeyde olan teknolojileri gelişmekte olan ülkeler için rol model olma yolunda ilerlemektedir. Günümüzde inovatif düşünme ve inovatif çalışmanın önemi daha da hissedilmekte ve bu da rekabeti arttırmaktadır. Bu tez çalışmasının amacı kavramlar arasındaki ilişkiyi inceleyerek mevcut günümüzdeki durumunu saptamak ve aynı zamanda belgesel tarama yöntemi ile incelenen verilerin neticesinde ülkemizin teknoloji düzeyindeki verimliliğini araştırmaktır. Yapılan tez çalışmasında geçmişten günümüze kadar gelen teknolojik değişim ve gelişimlerin üzerinde durulmuştur. Belgesel tarama yöntemi ile konu ile ilgili veriler incelenmiş ve literatür tarama yöntemi ile Ar-Ge, inovasyon, pazarlama kavramları üzerinde durulmuştur. Ar-Ge, inovasyon, pazarlama ve teknoloji kavramlarının birbirileri ile olan etkileşimleri ve bu süreçte birbirlerine olan etkileri incelemiştir. Pazarda rekabet koşulları ve pazarlama faaliyetlerinde ele alınan noktaların ve sektörde ayakta kalabilmeleri için bugün tüketicilere yönelik yapılan planlamaların daha etkili bir yöntem olduğu üzerinde durulmuştur. İlk bölümde Ar-Ge ve İnovasyon kavramları ele alınmış ikinci bölümde ise pazarlama alanında yapılan çalışmalar üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise Ar-Ge faaliyetlerinin ülkemizde yapılan çalışmalarına yer verilmiş, TÜİK verileri, Avrupa Yenilik Puanı, Global İnovasyon İndeksi ve Marka ve Patent Kurumu verileri incelenmiş ve kalkınma planları üzerinde durulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre ülkemizin mevcut durumunu iyileştirmek için çalışmalar yapıldığı ancak yeterli teknoloji düzeyine sahip olunmamasından kaynaklı istenilen verimin tam olarak sağlanamadığı bunun neticesinde ise hala gelişmiş ülke seviyesi düzeyinde olmadığı kanısına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractGlobalization has brought many innovations with it. The policies, study and research methods, technology-based research, competence of researchers and techonology use skills of the countries that have achieved these innovations vary according to their wealth levels. These changes affect the income, quality of life and market conditions of the countries. The advanced technologies of developed countries are on the way to be a role model for developing countries. Nowadays, the importance of innovative thinking and working innovative is felt more and this increases the competition. The aim of this thesis study is to examine the relationship between the concepts and to determine its current situation and to investigate the efficiency of our country at the technology level as a result of the data examined by the document scanning method. In the thesis study, technological changes and developments from the past to the present have been emphasized. With the document scanning method, the data related to the subject were examined and the concepts of R&D, innovation and marketing were emphasized with the literature scanning method. The interactions of the concepts of R&D, innovation, marketing and technology with each other and their effects on each other in this process are examined. It is emphasized that the points dealt with in the competitive conditions and marketing activities in the market and the planning made for the consumers today is a more effective method in order to survive in the sector. In the first part, the concepts of R&D and Innovation are discussed, and in the second part, the studies in the field of marketing are emphasized. In the third part, the studies of R&D activities in our country are included, TURKSTAT data, European Innovation Score, Global Innovation Index and Trademark and Patent Authority data were analyzed and development plans were emphasized. According to the results obtained, it was concluded that studies were carried out to improve the current situation of our country, but the desired efficienvy could not be fully achieved due to the lack oZf sufficient technology level, and as a result, it was still not at the level of the developed country.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAr-Geen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.titleAr-ge ve inovasyonun pazarlama süreci üzerindeki etkileri ve teknolojiye katkısıen_US
dc.title.alternativeThe effects of r&d and ınnovation on the marketing process and its contribution to technologyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Finansman Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSezen, Ceylan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster