Sosyal medyanın gönüllü coğrafi veri olarak kullanımı ve sosyal medya verilerinden coğrafya sözlüğü üretimi
Künye
Gülnerman, A. G. & Karaman, H. (2020). Sosyal Medyanın Gönüllü Coğrafi Veri Olarak Kullanımı ve Sosyal Medya Verilerinden Coğrafya Sözlüğü Üretimi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (2) , 276-286 . DOI: 10.35414/akufemubid.667397Özet
Gelişen web ve akıllı mobil teknolojileri ile sosyal medya platformları yaygınlaşmıştır. Son 10 yılda bu
platformlardaki aktif kullanıcı sayısının artması veri üretimine de yansımıştır. Sosyal medya platformları
aracılığı ile üretilen mekansal veri doğrudan ya da dolaylı kullanımlarla afet yönetimi, pazarlama, politika
gibi geniş çerçevede katkılar sunmaktadır. Bu veri geleneksek gönüllü coğrafi bilgi projelerinde üretilen
verinin aksine yapılandırılmamış ve çoğunlukla belirli bir amaç için projelendirilmeden üretilen karma
bir veridir. Bu nedenle veri üzerinde çalışılacak konuya göre metin analizleri ile filtreleme yapmanın
yanında verinin mekansal tarafını ele almak için coğrafi etiketleme ve referanslama konusunda ön
işleme yapmayı gerektirmektedir. Bu makalenin amacı, gönüllü coğrafi bilginin bir alt başlığı olan sosyal
medya verilerinin mekansal veri olarak kullanımını değerlendirerek, metinlerden coğrafi bilgi çıkarımı
yaklaşımlarını tanıtmaktadır. Coğrafi ayrıştırmada ihtiyaç duyulan coğrafya sözlüğü üretimi için bir
metodoloji sunmaktadır. Sunulan metodoloji İstanbul ve Londra için üretilen tweetlerde test edilmiş ve
ilgi noktalarının tespitinde özellikle bina bazında temsil edilen alanlar için başarı sağlamıştır. Bu çalışma,
doğal dilden bağımsız ve coğrafi tekrarlılığa dayalı coğrafi veri elde etme metodolojisi ile literatüre katkı
sağlamaktadır. Social media platforms became widespread thanks to the developments in web and smart mobile
technologies. Produced data volume has tremendously increased with the growing number of active
users in these platforms in the last decade. Spatial data generated through social media platforms, that
is in-/directly produced, contribute to diverse topics such as disaster management, marketing, and
policy. This data, unlike the general voluntary geographic information, is unstructured and undirected
for a project or for a specific purpose. Therefore, it requires pre-processing and filtering for text analysis
according to the subject to be studied, and evaluation for direct or indirect spatial data for geospatial
analysis. The aim of this article is to introduce and discuss the use of social media data as a subtitle of
voluntary geographic information over geo-parsing approaches. This article also presents a
methodology for the production of a gazetteer, which is required for geo-parsing techniques. The
proposed methodology in this study is tested with the tweets generated within Istanbul and London
areas and it is succeeded especially in the detection of point of interest that is representing the
buildings. This study contributes to the literature of geographic data retrieval with the methodology,
which is independent of natural language and based on the geographic data repetitiveness.
Kaynak
MakaleCilt
20Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.35414/akufemubid.667397 Özhttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1106980
https://hdl.handle.net/11630/9578
Koleksiyonlar
- Cilt 20 : Sayı 2 [20]