Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGulnerman, Ayşe Giz
dc.contributor.authorKaraman, Himmet
dc.date.accessioned2021-10-28T05:52:31Z
dc.date.available2021-10-28T05:52:31Z
dc.date.issued20.05.2020en_US
dc.identifier.citationGülnerman, A. G. & Karaman, H. (2020). Sosyal Medyanın Gönüllü Coğrafi Veri Olarak Kullanımı ve Sosyal Medya Verilerinden Coğrafya Sözlüğü Üretimi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 20 (2) , 276-286 . DOI: 10.35414/akufemubid.667397en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.667397 Öz
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1106980
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9578
dc.description.abstractGelişen web ve akıllı mobil teknolojileri ile sosyal medya platformları yaygınlaşmıştır. Son 10 yılda bu platformlardaki aktif kullanıcı sayısının artması veri üretimine de yansımıştır. Sosyal medya platformları aracılığı ile üretilen mekansal veri doğrudan ya da dolaylı kullanımlarla afet yönetimi, pazarlama, politika gibi geniş çerçevede katkılar sunmaktadır. Bu veri geleneksek gönüllü coğrafi bilgi projelerinde üretilen verinin aksine yapılandırılmamış ve çoğunlukla belirli bir amaç için projelendirilmeden üretilen karma bir veridir. Bu nedenle veri üzerinde çalışılacak konuya göre metin analizleri ile filtreleme yapmanın yanında verinin mekansal tarafını ele almak için coğrafi etiketleme ve referanslama konusunda ön işleme yapmayı gerektirmektedir. Bu makalenin amacı, gönüllü coğrafi bilginin bir alt başlığı olan sosyal medya verilerinin mekansal veri olarak kullanımını değerlendirerek, metinlerden coğrafi bilgi çıkarımı yaklaşımlarını tanıtmaktadır. Coğrafi ayrıştırmada ihtiyaç duyulan coğrafya sözlüğü üretimi için bir metodoloji sunmaktadır. Sunulan metodoloji İstanbul ve Londra için üretilen tweetlerde test edilmiş ve ilgi noktalarının tespitinde özellikle bina bazında temsil edilen alanlar için başarı sağlamıştır. Bu çalışma, doğal dilden bağımsız ve coğrafi tekrarlılığa dayalı coğrafi veri elde etme metodolojisi ile literatüre katkı sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractSocial media platforms became widespread thanks to the developments in web and smart mobile technologies. Produced data volume has tremendously increased with the growing number of active users in these platforms in the last decade. Spatial data generated through social media platforms, that is in-/directly produced, contribute to diverse topics such as disaster management, marketing, and policy. This data, unlike the general voluntary geographic information, is unstructured and undirected for a project or for a specific purpose. Therefore, it requires pre-processing and filtering for text analysis according to the subject to be studied, and evaluation for direct or indirect spatial data for geospatial analysis. The aim of this article is to introduce and discuss the use of social media data as a subtitle of voluntary geographic information over geo-parsing approaches. This article also presents a methodology for the production of a gazetteer, which is required for geo-parsing techniques. The proposed methodology in this study is tested with the tweets generated within Istanbul and London areas and it is succeeded especially in the detection of point of interest that is representing the buildings. This study contributes to the literature of geographic data retrieval with the methodology, which is independent of natural language and based on the geographic data repetitiveness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Fakültesien_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.667397en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medya (SM)en_US
dc.subjectMekansal Veri Madenciliği;en_US
dc.subjectGönüllü Coğrafi Bilgi (GCB)en_US
dc.subjectCoğrafi Ayrıştırmaen_US
dc.subjectCoğrafya Sözlüğüen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSpatial Data Miningen_US
dc.subjectVolunteered Geographic Informationen_US
dc.subjectGeoparsingen_US
dc.subjectGazetteer
dc.titleSosyal medyanın gönüllü coğrafi veri olarak kullanımı ve sosyal medya verilerinden coğrafya sözlüğü üretimien_US
dc.title.alternativeUse of social media as a volunteered geographic data and the gazetteer production from social media dataen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMakaleen_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-9163-6068en_US
dc.authorid0000-0003-4923-3561en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage276en_US
dc.identifier.endpage286en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster