Ortaöğretim öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak almanca öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar örneklemi
Abstract
Dünyada milyonlarca insan Almancayı yabancı dil olarak öğrenmekte ve Almanca İngilizceden sonra ikinci bir yabancı dil olarak tercih edilmektedir. Ülkemizin de Almanya ile özellikle siyasi ve ticari ilişkileri göz önüne alındığında Almancanın bizim için tartışmasız bir öneme sahip olduğu yadsınamaz bir gerçektir ve Anadolu Liselerimizde 9. Sınıftan itibaren ikinci bir yabancı dil olarak öğretilmektedir. Öğrencilerin bir derse yönelik tutumları ise o derse yönelik yaklaşımlarını, performanslarını, ilgi ve isteklerini belirlemektedir ayrıca öğretim programının başarısı ve öğretmen açısından da öğrencilerin derse yönelik tutumları büyük önem arz etmektedir. Bu bağlamda da çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin ikinci yabancı dil olarak Almanca öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, Afyonkarahisar ilinde 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, öğrenim gören ve ikinci yabancı dil olarak Almanca dersini alan tüm Anadolu Lisesi öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 2019-2020 eğitim öğretim yılında, öğrenim gören ve ikinci yapancı dil olarak Almanca dersi alan 496 9, 10, 11 ve 12. Sınıf öğrencisidir. Araştırmada öğrencilerin Almanca öğrenmeye yönelik tutumlarında anne eğitim durumu değişkeni ve aile aylık gelir durumu değişkenlerinin alt boyutlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet, okul türü, sınıf seviyesi, bölüm, baba ve anne eğitim durumu, en son alınan Almanca, İngilizce ve Türk Dili Edebiyatı karne notu değişkenlerinin alt boyutlarında anlamlı fark olduğu görülmüştür. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin Almanca öğrenmeye çoğunluk olarak olumlu tutum içinde oldukları, fakat Almanca öğrenmekten korktukları saptanmıştır. Million people around the world learn German as a foreign language and German is preferred as a second foreign language after English. Considering the political and commercial relations of our country with Germany, it is an undeniable fact that German has an undeniable importance for us and it is taught as a second foreign language in our Anatolian High Schools starting from the 9th grade. Students’ attitudes towards a lesson determine their approaches, performances, interests and desires towards that lesson, and also, students' attitudes towards the lesson are of great importance in terms of the success of the curriculum and the teacher. In this context, the aim of the study is to determine the attitude of secondary school students towards learning German as a second foreign language. The universe of the study consists of all Anatolian High School students studying German as a second foreign language in the province of Afyonkarahisar in the 2019-2020 academic year. The sample of the study is 496 9th, 10th, 11th and 12th students in the 2019-2020 academic year, who are studying and taking German as their second language. In the study, it was observed that there was a significant difference in the attitudes of the students towards learning German in the sub-dimensions of the other variables except the mother education variable. According to the findings obtained as a result of the study, it was determined that the students mostly had a positive attitude towards learning German, but they were afraid of learning German.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]