Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin hukuk ve adalet kavramlarına ilişkin algılarının incelenmesi
Özet
Hukuk ve Adalet Dersi 2013-2014 eğitim öğretim yılından itibaren 6 ve 7'nci; 2018-2019 eğitim öğretim yılı itibariyle de 6, 7 ve 8'inci sınıflarda seçmeli ders olarak okutulmaktadır. Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim programı kapsamında öğrenciler de hukuk ve adalet bilincinin geliştirilmesi, hukuk okuryazarlıklarının geliştirilmesi gibi bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı ortaokul 6. sınıfta seçmeli olarak okutulan Hukuk ve Adalet dersi müfredatında yer alan hukuk ve adalet kavramlarına ilişkin öğrenci algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar Çay ilçe merkezinde yer alan Atatürk Ortaokulu ve Gazi Mustafa Kemal Ortaokulu'nda 6. sınıfta öğrenim gören 150 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan "Hukuk ve Adalet Kelime İlişkilendirme Testi" kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizi yöntemlerinden betimsel analiz kullanılmış ve her bir kavrama ilişkin öğrencilerin algılarını belirlemek ve kavramlar arası ilişkileri ortaya koymak için frekans tabloları oluşturulmuştur. Frekans tablolarından yaralanarak kavram ağları hazırlanmıştır. Kavram ağlarında ortaya çıkan ilişkilere göre veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar çerçevesinde öğrencilerin hukuk ve adalet kavramlarına karşı algıları birbirine yakındır. Öğrencilerin hukuk ve adalet kavramları konusunda bir farkındalık oluşturacak kadar kavram bilgisine sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Kelime ilişkilendirme testleri yardımıyla öğrencilerin kavram algılarına yönelik fikir sahibi olabileceği görülmektedir. Law and justice courses have been taught in 6th and 7th grades since 2013-2014 academic year and have been taught as an elective course since 2018-2019 academic year. Within the law and Justice course curriculum, it is aimed that students gain knowledge and skills such as developing law and justice awareness and improving legal literacy. The purpose of this research is to find out the perceptions of sixth grade students about law and justice concepts which takes part in Law and Justice courses. For this study Case Science Pattern is going to be used as a gualitative research method. 150 students, studying at 6 th grades of Atatürk Secondary School and Gazi Mustafa Kemal Secondary School located in Çay province of Afyonkarahisar in 2019-2020 academic year take part in workgroup. Law and justice Word Association Test was used as data collection material by the researcher.Descriptive analysis from gualitative data analysis methods was used in the analysis of the data and freguency charts were created tods the derermine the students perceptions of each concept and to reveal the relations between concepts.Concept networks are prepared by making use of frequency charts. Data were analyzed and interpreted according to the relations at concept networks. Within the framework of the results obtained from the research, the students perceptions towards the concepts of low and justice are close to each other. İt has been clear that the students have enough knowledge of concepts for creating an awareness about the concepts of law and justice.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/9734Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]