Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOrtak, Şaban
dc.contributor.authorKayacan, Fulya
dc.date.accessioned2021-11-24T13:13:11Z
dc.date.available2021-11-24T13:13:11Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9741
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan ünite değerlendirme sorularını revize edilmiş Bloom Taksonomisine uygunluk açısından incelemektir. Çalışmada 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan yedi üniteye ait bütün ünite değerlendirme soruları Revize Edilmiş Bloom Taksonomisinin hangi basamağında yer aldığı ve yer almış olduğu basamağın taksonominin alt düzey bilişsel süreç veya üst düzey bilişsel süreç basamağına mı karşılık geldiği de belirlenmiştir. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Kitapta yer alan ünite değerlendirme sorularının incelenmesi sonucu elde edilen verilere göre; taksonomide yer alan uygulama basamağı hariç diğer tüm basamaklara örnek olacak soruların yer aldığı ancak bu soruların daha çok alt düzey düşünme becerilerini destekleyici şekilde hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the compatibility of the unit evaluation questions in the 6th grade Social Studies with textbook the revised Bloom Taxonomy was examined. İn the study, it was determined that all unit evaluation questions belonging to the seven units in the 6th grade Social Studies textbook were in which step of the Revised Bloom Taxonomy and whether the step corresponded to the low-level cognitive domain or high-level cognitive process step of the taxonomy. Document analysis, one of the qualitative data analysis methods, was used in the research. According to the data obtained as a result of the examination of the unit evaluation questions in the book; It has been concluded that there are questions that will be examples for all other steps except the application step in the taxonomy, but these questions are mostly prepared in a way that supports low-level thinking skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectRevize Edilmiş Bloom Taksonomisien_US
dc.subjectDers Kitabıen_US
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirme Sorularıen_US
dc.title6. Sınıf Sosyal bilgiler ders kitabında yer alan soruların revize edilmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvalation of the questions in the 6'th grade social studies textbook according to the renewed bloom taxonomyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKayacan, Fulya


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster