dc.contributor.advisor | Ortak, Şaban | |
dc.contributor.author | Kayacan, Fulya | |
dc.date.accessioned | 2021-11-24T13:13:11Z | |
dc.date.available | 2021-11-24T13:13:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9741 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan ünite değerlendirme sorularını revize edilmiş Bloom Taksonomisine uygunluk açısından incelemektir. Çalışmada 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan yedi üniteye ait bütün ünite değerlendirme soruları Revize Edilmiş Bloom Taksonomisinin hangi basamağında yer aldığı ve yer almış olduğu basamağın taksonominin alt düzey bilişsel süreç veya üst düzey bilişsel süreç basamağına mı karşılık geldiği de belirlenmiştir. Araştırmada nitel veri analiz yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Kitapta yer alan ünite değerlendirme sorularının incelenmesi sonucu elde edilen verilere göre; taksonomide yer alan uygulama basamağı hariç diğer tüm basamaklara örnek olacak soruların yer aldığı ancak bu soruların daha çok alt düzey düşünme becerilerini destekleyici şekilde hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the compatibility of the unit evaluation questions in the 6th grade Social Studies with textbook the revised Bloom Taxonomy was examined. İn the study, it was determined that all unit evaluation questions belonging to the seven units in the 6th grade Social Studies textbook were in which step of the Revised Bloom Taxonomy and whether the step corresponded to the low-level cognitive domain or high-level cognitive process step of the taxonomy. Document analysis, one of the qualitative data analysis methods, was used in the research. According to the data obtained as a result of the examination of the unit evaluation questions in the book; It has been concluded that there are questions that will be examples for all other steps except the application step in the taxonomy, but these questions are mostly prepared in a way that supports low-level thinking skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler | en_US |
dc.subject | Revize Edilmiş Bloom Taksonomisi | en_US |
dc.subject | Ders Kitabı | en_US |
dc.subject | Ölçme ve Değerlendirme Soruları | en_US |
dc.title | 6. Sınıf Sosyal bilgiler ders kitabında yer alan soruların revize edilmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evalation of the questions in the 6'th grade social studies textbook according to the renewed bloom taxonomy | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kayacan, Fulya | |