Yeşil satın alma davranışlarının tüketici satın alma kararları üzerindeki etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı tüketicilerin yeşil ürün konusundaki sosyal bilinçlerini belirleyerek bunun satın alma kararları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde; Birinci bölümde Pazarlama kavramının gelişimi ve yeşil pazarlama kavramı, ikinci bölümde ise tüketici kavramı, yeşil tüketici satın alma davranışları ve karar süreçleri literatür incelemeleriyle açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise yeşil satın alma davranışlarının tüketici satın alma kararına etkisini ölçmek amacıyla İzmir ilinde yaşayan 478 tüketiciyle bir anket çalışması yapılmıştır. Anket sonuçları SPSS 22.0 ve LİSREL 10.1 programı kullanılarak Faktör Analizi, Anova ve T-testleriyle yapısal eşitlik modellemesi analizlerine tabi tutulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre yeşil satın alma davranışının ekolojik endişe ve ekolojik ilgi faktörlerinden olumlu olarak etkilendiği, ekolojik bilgi faktörünün ise yeşil satın alma davranışı üzerinde bir etkisinin bulunmadığı, buna göre de tüketicilerin satın alma kararının yeşil satın alma davranışlarından etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to determine the social awareness of consumers on green products and to reveal its effect on purchasing decisions. For this purpose, In the first part, the development of the marketing concept and the green marketing concept, in the second part, the concept of the consumer, green consumer purchasing behaviors and decision processes are explained with the literature reviews. In the third part, a survey was conducted with 478 consumers living in Izmir province in order to measure the effect of green purchasing behavior on consumer purchasing decision. The survey results were subjected to Structural Equation Modeling analysis with Factor Analysis, ANOVA and T-Tests using SPSS 22.0 and LISREL 10.1 program. According to the results obtained, it was concluded that the Green purchasing behavior was positively affected by the Ecological Concern and Ecological Interest Factors, and the Ecological Knowledge factor had no effect on the Green purchasing behavior, and accordingly, the consumers' purchasing decision was affected by the Green purchasing behavior.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/9752Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]