Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSoybalı, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorAkerik, Merve
dc.date.accessioned2021-11-25T06:02:05Z
dc.date.available2021-11-25T06:02:05Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9754
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; psikolojik sermaye ve iş yaşam kalitesinin örgütsel özdeşleşmeye etkisini ortaya koymakdır. Otel işletmeleri özelinde gerçekleştirilen bu çalışmanın evrenini Afyonkarahisar’daki beş yıldızlı otel işletmeleri oluşturmaktadır. Evren üzerinden örneklem baz alınmış ve anket tekniği uygulanmıştır. Afyonkarahisar’daki beş yıldızlı otel işletmeleri özelinde gerçekleştirilen ankete katılım sağlayan 418 katılımcının anketi değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma amacına uygun olarak verilerin analizinde ise; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, güvenirlik analizi, faktör analizi, farklılık analizlerinde bağımsız örneklem t-testi (Independent Samples t Test) ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA), korelasyon matrisi testi ve çoklu doğrusal regresyon testi yöntemleri tercih edilmiştir. Elde edilen araştırma bulguları kapsamında; psikolojik sermaye ve iş yaşam kalitesinin örgütsel özdeşleşmeye etkisi olduğu saptanmıştır. Ek olarak analiz sonuçlarına dayalı olarak, katılımcıların psikolojik sermaye algıları, cinsiyetlerine, eğitim durumlarına ve kadro düzeylerine göre; iş yaşam kalitesi algıları, eğitim durumlarına, kadro düzeylerine, işletmede çalışma sürelerine ve gelirlerine göre ve örgütsel özdeşleşmeleri düzeyleri ise departmanlarına ve kadro düzeylerine göre anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulardan yola çıkarak, sektöre, işletmelere, yöneticilere, işgörenlere ve gelecek araştırmalara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; to reveal the effect of psychological capital and quality of work life on organizational identification. Five-star hotel businesses in Afyonkarahisar constitute the universe of this study conducted specifically for hotel businesses. The questionnaire technique was applied by taking samples from the universe. The questionnaire of 418 participants who participated in the survey conducted for five-star hotel businesses in Afyonkarahisar was evaluated. In the analysis of the data in accordance with the research purpose; percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, reliability analysis, factor analysis, independent sample t-test (Independent Samples t Test) and one-way analysis of variance (One Way ANOVA), correlation matrix test and multiple linear regression test methods for difference analysis has been. Within the scope of the research findings obtained; It has been determined that psychological capital and quality of work life have an effect on organizational identification. In addition, based on the analysis results, the psychological capital perceptions of the participants differ significantly according to their gender, education and staff levels, their perceptions quality of work life according to their education level, staff level, working time and income in the company, and organizational identification levels according to their departments and staff levels. Based on the findings obtained in the research, suggestions were made to the sector, enterprises, managers, employees and future researches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik sermayeen_US
dc.subjectAfyonkarahisaren_US
dc.subjectİş Yaşam Kalitesien_US
dc.subjectÖrgütsel Özdeşleşmeen_US
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.titlePsikolojik sermaye ve iş yaşam kalitesinin örgütsel özdeşleşmeye etkisi: Afyonkarahisar'daki otel işletmeleri üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect psychological capital and quality of work life on the organizational identification: A research on hotel enterprises in Afyonkarahisaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkerik, Merve


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster