dc.contributor.advisor | Aydoğdu, Bülent | |
dc.contributor.author | Altınok, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T07:07:26Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T07:07:26Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9769 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırmaktır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde bir devlet anaokulunun dört yaş çocuklarının olduğu bir sınıfta uygulanmıştır. Çalışma grubu, dört (4) kız ve yedi (7) erkek öğrenci olmak üzere toplam 11 çocuktan oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden eylem araştırmasına göre desenlenmiştir. Araştırmada araştırmacının planladığı bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri uygulanmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında çocuklara Aydoğdu ve Karakuş (2017) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğrencilerine Yönelik Temel Beceri Ölçeği’’ uygulanmıştır. Ayrıca, uygulama esnasında gözlem yapılmış, günlük tutulmuş ve uygulama sonrasında çocuklarla görüşme yapılmıştır. Elde edilen sonuçlardan; bağlam temelli öğrenmeye dayalı olarak geliştirilen fen ve doğa etkinliklerinin okul öncesinde temel becerilerin kazandırılmasında etkili olduğu tespit edilmiştir. Bağlam temelli öğrenmeye uygun etkinliklerin farklı ortamlarda uygulanması önerilebilir. Bağlam temelli öğrenmeye göre planlanan uygulamaların uzun zaman gerektirdiği düşünülerek zamanın iyi ayarlanması önerilebilir. Bağlam temelli etkinlikler hazırlarken aşamalar uygun bir şekilde ve birbiriyle bütün içinde hazırlanmalıdır. Temel becerileri kazandırmak isteyen okul öncesi öğretmenlerine bağlam fen ve doğa etkinliklerini kullanması önerilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to teach preschool children basic skills with context-based science and nature activities. The research was applied in a classroom of four –year -old children of a state kindergarten in the second opinion period of the 2019-2020 academic year. The study group consisted of 11 children, four (4) girls and seven (7) boys. The research was designed according to action research, one of the qualitative research designs. This research, context-based science and nature activities planned by the researcher were applied. Before and after the application, "Basic Skills Scale for Preschool Students" developed by Aydoğdu and Karakuş (2017) was applied to children. In addition, observations were made during the application, a diary was kept, and interviews were made with the children after the application. From the results obtained; It has been determined that science and nature activities developed based on context-based learning are effective in teaching basic skills in preschool. It can be suggested that activities suitable for context-based learning be implemented in different environments. Considering that the applications planned according to context-based learning require a long time, it can be recommended to set the time well. While preparing context-based activities, the stages should be prepared appropriately and in a whole with each other. It may be suggested that preschool teachers who want to gain basic skills use contextual science and nature activities. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fen ve Doğa Etkinlikleri | en_US |
dc.subject | Bağlam Temelli Öğrenme | en_US |
dc.subject | Eylem Araştırması | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi | en_US |
dc.title | Okul öncesi çocuklarına bağlam temelli fen ve doğa etkinlikleri ile temel becerilerin kazandırılmasına yönelik bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A research on the development of basic skills with context-based science and nature activıties for preschool | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Altınok, Hatice | |