Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Hale Fulya
dc.contributor.authorKemeç, Umut
dc.date.accessioned2021-11-25T07:14:42Z
dc.date.available2021-11-25T07:14:42Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9772
dc.description.abstractSosyal medya kullanıcılarının sayısı ve kullanıcıların farklı sosyal medya platformlarına erişimi her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle, sosyal medya platformları işletmelerin pazarlama stratejilerinde artan bir öneme sahiptir. Instagram, 2019 yılında 38 milyondan fazla kullanıcısıyla Türkiye’de yaygın olarak kullanılan sosyal medya platformlarından birisidir. Diğer sosyal medya platformlarında olduğu gibi Instagram’da da çok sayıda takipçisi olan etkileyici kişiler (influencers) bulunmaktadır ve bu etkileyici kişiler takipçilerini etkileyebilmektedirler. Etkileyici kişiler işletmelerle iş birliği yaparak kendi sosyal medya hesapları üzerinden marka/ürün tanıtımı faaliyetleri gerçekleştirmektedirler. Bu çalışmada, etkileyici kişilerin güvenilirliğinin, satın alma niyeti ve marka güveni üzerindeki etkisi incelenmiştir. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerine, Instagram kullanım alışkanlıklarına ve etkileyici kişinin tanıtım yaptığı ürün kategorisine göre satın alma niyetlerinde anlamlı farklılıkların olup olmadığı da incelenmiştir. Veriler 408 katılımcıdan online anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Toplanan verilerin ve yapısal eşitlik modelinin analizinde SPSS ve AMOS programları kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, etkileyici kişilerin güvenilirliğinin hem marka güveni hem de satın alma niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif etkisi bulunmuştur. Ayrıca, marka güveninin, etkileyici kişi güvenilirliği ve satın alma niyeti arasındaki ilişkide aracılık etkisi olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, tüketicilerin demografik özelliklerinin, Instagram kullanım alışkanlarının ve etkileyici kişiler tarafından tanıtımı yapılan ürün kategorilerinin satın alma niyeti üzerinde etkilerinin olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe number of social media users and users' access to different social media platforms are increasing day by day. For this reason, social media platforms have an increasing importance in the marketing strategies of businesses. In 2019, Instagram was one of the commonly used social media platforms in Turkey with more than 38 million users. Like other social media platforms, Instagram also has influencers that have a lot of followers and these influencers can affect their followers. Influencers cooperate with businesses and carry out brand/product promotion activities on their social media accounts. In this study, the effect of influencers' credibility on brand trust and purchase intention is investigated. In addition, differences in purchase intention according to participants' demographic characteristics, Instagram usage habits and the product category that is promoted by the influencer, are examined. The data is obtained from 408 participants using an online questionnaire, SPSS and AMOS programs are used in the analysis of the collected data. The results reveal that influencers' credibility has a significant and positive effect on both brand trust and purchase intention. In addition, it is determined that brand trust has a mediation effect on the relationship between influencers' credibility and purchase intention. Lastly, it is found that consumers' demographic profile, Instagram usage habits and product categories that influencers promote has effects on purchase intention of consumers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medya pazarlamasıen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectSosyalen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectGüvenilirliken_US
dc.subjectSatın Almaen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectİnfluenceren_US
dc.subjectInfluenceren_US
dc.titleEtkileyici kişi (influencer) güvenilirliğinin marka güveni ve satın alma niyetine etkisi: İnstagram üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of influencer credibility on brand trust and purchase intention: A study on instagramen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKemeç, Umut


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster