Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorBoyraz, Serkan
dc.date.accessioned2021-12-20T12:41:49Z
dc.date.available2021-12-20T12:41:49Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9795
dc.description.abstractEğitimde dijitalleşme çoğu zaman eğitimcilerin yetişebileceğinden hızlı bir şekilde ilerlemekte iken pandemi nedeniyle eğitimin büyük ölçüde uzaktan yapılması eğitimcileri daha da zorlamıştır. Dahası, günümüz öğrencileri Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) ile iç içe durumdadır ve hayatlarında bu unsur önemli bir yer tutmaktadır. Dolayısıyla bu öğrencilere ulaşmak için dijitalleşen eğitimde BİT kullanımı kaçınılmaz görünmektedir. Eğitimciler açısından bu duruma uyum sağlamak kolay görünmemektedir ve bunun temel nedenlerinden biri öğrenme kuramlarının bu yeni duruma tam uyumlu olmamasıdır. Bu anlamda dijital ağlarla örülü bir eğitim için ortaya konan bağlantıcı öğrenme kuramının 21. yüzyıl teknoloji çağına özgü öğrenme-öğretme süreçlerine rehberlik etmesi hedeflenmiştir. Buna göre eğitimde dijital dönüşümden önemli ölçüde etkilenen yabancı dil öğretimi ve özellikle araştırmalarda yeterince ilgi görmeyen yabancı dilde dinleme becerisinin bağlantıcı öğrenme kuramına dayalı ve BİT destekli etkinlikler aracılığıyla geliştirilmesinin mümkün olup olmadığını belirlemek amacıyla beşinci sınıflarla bu araştırma yürütülmüştür. Karma yöntem entegre edilmiş eylem araştırması yöntemiyle yürütülen ve öğrenci ve araştırmacı günlükleri, görüşme formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen dinleme becerisi başarı testleri aracılığıyla veri toplanan bu araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Aksaray ili Merkez ilçesinde bir devlet ortaokulunda yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre bağlantıcı öğrenme kuramına dayalı ve BİT destekli etkinlikler MEB tarafından belirlenen beşinci sınıf dinleme kazanımlarının elde edilmesinde istatistiki olarak anlamlı bir biçimde etkili olmuştur. Ayrıca katılımcıların bu tür etkinliklere ilişkin büyük ölçüde olumlu görüşler ifade ettiği ve olumlu bir tutum ortaya koyduğu; olumsuz düşüncelerinin ise büyük ölçüde teknik sorunlardan ve kısmen de etkinlik tasarımı ile ilgili olduğu görülmektedir. Katılımcıların bağlantıcı öğrenme kuramı kapsamında değerlendirilebilecek davranışlar aracılığıyla öz-yönlendirme ve akran etkileşimi aracılığıyla öğrenme süreçlerini destekledikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractWhile digitalization in education often progresses faster than educators can keep up with, it has been even more difficult for educators to conduct education entirely remotely due to the Covid-19 pandemic. Today's students are intertwined with Information and Communication Technologies (ICT), and it has an important place in their lives. Therefore, the use of ICT in digitalized education seems inevitable to reach today's students. It does not seem easy for educators to adapt to this situation, and one of the main reasons for this is that learning theories are not fully compatible with this new situation. In this sense, it is aimed that the connectivist learning theory, which is put forward for the education surrounded by digital networks, will guide the learning-teaching processes specific to the technology age we live in. Accordingly, this research was carried out with fifth grade students in order to determine whether it is possible to develop foreign language teaching, which is significantly affected by digital transformation in education, and especially listening skill in English language, which do not receive enough attention in research, through activities based on connectivist learning theory and ICT-supported. The research that employed mix method integrated action research method and used participant and researcher diaries, interview form and listening achievement tests developed by the researcher as the data collection tools was carried out in a state secondary school in the central district of Aksaray province in the 2020-2021 academic year. According to the results of the research, activities based on the connectivist learning theory and supported by ICT were statistically significantly effective in obtaining the fifth grade listening outcomes determined by the Ministry of National Education. In addition, the participants expressed mostly positive opinions and showed a positive attitude towards such activities; it is seen that their negative thoughts are mostly related to technical problems and partially related to event design. It has been observed that the participants support their learning processes through self-direction and peer interaction through behaviors that can be evaluated within the context of connectivist learning theory.en_US
dc.description.abstractBağlantıcı Öğrenme Kuramı Dinleme Becerisi Eğitimde Dijitalleşme Bilgi ve İletişim Teknolojilerien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağlantıcı Öğrenme Kuramıen_US
dc.subjectDinleme Becerisien_US
dc.subjectEğitimde Dijitalleşmeen_US
dc.subjectBilgi ve İletişim Teknolojilerien_US
dc.titleBeşinci sınıflarda bağlantıcılık temelli bilgi ve iletişim teknolojileri destekli çevrimiçi yabancı dil dinleme becerisi öğretimien_US
dc.title.alternativeİnformation and communication technologies supported online connectivist foreign language listening skill teaching in fifth gradesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorBoyraz, Serkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster