Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAdar, Çağhan
dc.contributor.authorGözcü, Sinem
dc.date.accessioned2021-12-21T07:24:31Z
dc.date.available2021-12-21T07:24:31Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9798
dc.description.abstractBu araştırmada Sultan III. Selim’in söz Mûsıkîsine ait formlarından Ağır ve Yürük Semâi eserlerini usûl-arûz vezni ilişkisi yönünden incelenmesi yapılmıştır. Sultan III. Selim’in bestelediği güftelerinde dönemin diline göre anlaşılırlık ön planda olmuştur. Bu araştırmanın amacı, Sultan 3. Selim’in bestelemiş olduğu sözlü eserlerin, ağır ve yürük semâilerinin usûl-arûz vezni yönünden irdelenmesi, makam, güfte açıklamaları ve vezin şekilleri açısından analiz edilmesidir. Eser güftelerinin açıklamaları ile birlikte eser güftelerinin vezin tabloları bu çalışmanın içeriğinde bulunmaktadır. Araştırma konusu ile ilgili çeşitli yazılı kaynaklar taranmış olup, veri toplama aracı olarak kaynak taraması yöntemi uygulanmıştır. Bu tarama sonucunda III. Selim’in günümüze notası ile gelebilmiş sözlü eserlerinin tümü tablolar halinde gösterilmiştir. Araştırmada, Türk Mûsıkîsi tarihinde padişahlığının yanı sıra usta bir bestekâr olarak kabul edilen III. Selim’in terkîb ettiği makamların teorik bilgilerine, güfte açıklamalarına yer verilmiş olup, ağır semâi ve yürük semâi formundaki altı adet eserinin usûl-arûz vezni ilişkisi yönünden incelemesi yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this research it has been analysed of III. Selim's ağır and yürük semais in terms of rhythm-aruz prosody. In the lyrics composed by III. Selim, intelligibility was at the forefront according to the language of the period. The purpose of this research is to analyze the verbal works which are ağır and yürük semai composed by III. Selim in terms of rhythm-aruz prosody, explain the maqam and lyrics. Along with the explanations of the lyrics, the prosody charts of the lyrics are included in the content of this study. Various written sources related to the research subject were scanned and the method of literature review was applied as a data collecting. As a result of this scan, all of III. Selim's verbal compositions that have survived to the present day with notation are shown in charts. In the research, the theoretical information and lyrics explanations of the maqams were given that III. Selim who is accepted as a master composer as well as his sultanate in the history of Turkish Music. In addition there is an evaluation of six compositions in the form of ağır semai and yürük semai in terms of rhythm-aruz prosody relationship.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIII. Selimen_US
dc.subjectAğır Semâien_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectArûzen_US
dc.titleIII. Selim’in ağır ve yürük Semailerinin Usûl-arûz vezni ilişkisi yönünden incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of III. Selim's ağır and yürük semai's in terms of rhythm-aruz prosodyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorGözcü, Sinem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster