Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorZorlu, Özcan
dc.contributor.authorÖney, Ramazan
dc.date.accessioned2021-12-21T11:40:37Z
dc.date.available2021-12-21T11:40:37Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9808
dc.description.abstractEkonomik piyasalarda faaliyet gösteren her işletme başarılı olabilmek ve varlığını sürdürebilmek için bünyesinde etkin ve verimli çalışan bir işgücü arzulamaktadır. Bu doğrultuda bilimsel gelişmeler ve sektörel uygulamalardan faydalanılarak işgörenlerin etkinlik ve verimliliği arttırılmaya çalışılmaktadır. İşgörenlerin oryantasyonundan, kişisel gelişim ihtiyaçlarının karşılanmasına kadar geniş bir yelpazede görülen bu uygulamalar arasına yönetim tarzı da bulunmaktadır. Yönetim tarzı kısaca yöneticilerin örgütsel amaç ve hedeflere ulaşmak için kullandığı bilgi, beceri ve davranışların bir bileşkesi olarak açıklanmaktadır. Alan yazında yönetim tarzı ile ilgili azımsanmayacak derecede çalışma mevcut olmakla birlikte yönetim tarzının işgören sadakatine etkisini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Oysaki işletmeler için başarının bir diğer önemli unsuru işletmeye sadık işgücüne sahip olmaktadır. Buradan hareketle bu araştırmanın temel amacı yöneticiler tarafından sergilenen yönetim tarzının işgören sadakati üzerindeki muhtemel etkilerinin tespit edilmesidir. Araştırma kapsamında Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde görevli 389 işgörenden anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler (yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma), ilişki ölçüm analizi (korelasyon analizi) ve etki ölçüm analizleri (regresyon analizleri) kullanılmıştır. Analizler sonucunda otel işletmesi yöneticilerinin sergiledikleri yönetim tarzının işgören sadakati üzerinde önemli bir etkisinin olduğu ve bu etkinin duygusal sadakat ile devam sadakati için geçerli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractBusinesses operating in the economic markets desires an efficient and productive workforce in order to be successful and sustain its existence. In this direction, it is aimed to increase the efficiency and productivity of employees by making use of scientific developments and sectoral practices. Management style is also among these applications, which are seen in a wide range from employee orientation to meeting personal development needs. The management style is briefly explained as a combination of the knowledge, skills and behaviors that managers use to achieve organizational goals and objectives. Although there is a considerable amount of work on management style in the literature, the number of studies dealing with the effect of management style on employee loyalty is very few. However, another important element of success for businesses has a loyal workforce. From this point of view, the main purpose of this research is to determine the possible effects of the management style exhibited by the managers on employee loyalty. Within the scope of the research, data were obtained from 389 employees working in five-star hotel businesses operating in Afyonkarahisar, by survey technique. Descriptive statistics (percentage, frequency, mean and standard deviation), correlation analysis and regression analysis were used in the analysis of the data. As a result of the analysis, it has been concluded that the management style exhibited by hotel management managers has an important effect on employee loyalty and this effect is valid for emotional loyalty and continuance loyalty.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYönetim tarzıen_US
dc.subjectİş Gören Sadakatien_US
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.titleYönetim tarzının işgören sadakatine etkisi: afyonkarahisar ili otel işletmeleri örneğien_US
dc.title.alternativeThe effects of management style on employee loyalty: a case of afyonkarahisar hotelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖney, Ramazan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster