Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElma, Cevat
dc.contributor.authorErgen, Yusuf
dc.date.accessioned2022-01-05T08:44:01Z
dc.date.available2022-01-05T08:44:01Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationElma, C. & Ergen, Y. (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılıkları ile Mesleki Tükenmişlik Algıları Arasındaki İlişki . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 874-891 . DOI: 10.30831/akukeg.417004en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/742676
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9849
dc.description.abstractBoth the commitment and professional burnout of primary school teachers can have a direct impact on the general and specific objectives of the school and therefore on the students. Therefore, it was important to examine the organizational commitment and professional burnout perceptions of primary school teachers and the relationship between these two variables if any in order to make the students start a quality education and training life. The aim of study is determine relationship between organizational commitment and professional burnout perception of elementary teachers. Research’s data is collected with Organizational Commitment Scale and Maslach Burnout Scale. Sample of research consisted of 272 elementary school teachers whom working in Bayburt. According to research results there was positive, mid-level and significant relationship between complience sub-dimention of organizational commitment and professional bornout; negative, low-level and significient relationship between Identification subdimention and professional bornout; negative, mid-level and significient relationship between Internalization subdimention and professional bornout. Basides, elementary school teachers’s perception of professional bornout is a significant predictor of dimentions of organization commitment and explain separately 7% of total variance in complience and Identification sub-dimention, 14% of total variance in internalizetion sub-dimention.en_US
dc.description.abstractİlkokul öğretmenlerinin hem okul örgütüne olan bağlılıkları hem de mesleki tükenmişlikleri okulun genel ve özel amaçlarına dolayısıyla da öğrencilere doğrudan etki edebilir. Bu nedenle öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim hayatı başlangıcı yapabilmeleri için ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının ve mesleki tükenmişlik algılarının incelenmesi; bu iki değişkenin varsa birbirleri ile ilişkisinin belirlenmesi önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile mesleki tükenmişlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma verilerinin toplanması için Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Baybut’ta çalışan 272 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, örgütsel bağlılığın uyum alt boyutu ile mesleki tükenmişlik arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki; özdeşleşme alt boyutu ile mesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, düşük düzeyde, anlamlı bir ilişki; içselleştirme alt boyutu ile mesleki tükenmişlik arasında negatif yönlü, orta düzeyde, anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İlkokul öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik algısının örgütsel bağlılık alt boyutlarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; uyum ve özdeşleşme alt boyutlarındaki toplam varyansın ayrı ayrı %7’sini, içselleştirme alt boyutundaki toplam varyansın ise %14’ünü açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.417004en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElementary Teacheren_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectProfessional Burnouten_US
dc.subjectİlkokul Öğretmenien_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectMesleki Tükenmişliken_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları ile mesleki tükenmişlik algıları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between organizational commitment and professional burnout perception of elementary teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8943-8727en_US
dc.authorid0000-0003-4313-5354en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage874en_US
dc.identifier.endpage891en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster