Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSoğukpınar, Ramazan
dc.contributor.authorKarışan, Dilek
dc.contributor.authorAktamış, Hilal
dc.date.accessioned2022-01-05T09:00:31Z
dc.date.available2022-01-05T09:00:31Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationSoğukpınar, R. , Karışan, D. & Aktamış, H. (2019). 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Organ Bağışı ve Nakli Konusundaki Bilgi Düzeyleri ve Görüşlerinin İncelenmesi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 892-914 . DOI: 10.30831/akukeg.417962en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/742674
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9850
dc.description.abstractDespite the increase in the number of individuals donating organs in recent years, high numbers of individuals waiting for transplantation clearly demonstrates the importance of organ donation and organ transplantation. The aim of this study is to examine the knowledge level and opinions of 7th and 8th grade students on organ donation and transplantation. The research was conducted in the first semester of 2017-2018 academic year with 513 (264 girls, 249 boys) students from 7th and 8th grade who are studying in elementary school in Aydın, Kuyucak province. Convenient sampling was used in the study. The questionnaire consists of 12 questions developed by Akış et. al. (2008) and it aims to evaluate knowledge level and opinions of participants about organ donation. Descriptive analysis was employed for data analysis. Frequencies and percentages related to the data were calculated. Results show that there were differences between the 7th and 8th grade students in terms of knowledge level of organ donation and transplantation, but there was not much difference in terms of their views.en_US
dc.description.abstractSon yıllarda organlarını bağışlayan bireylerin sayısında artış olmasına rağmen organ nakli bekleyen bireylerin sayısının fazla olması organ bağışı ve organ nakli konusunun önemini açıkça göstermektedir. Çalışma ile 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin organ bağışı ve organ nakline yönelik bilgi düzeyleri ve görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılı birinci yarıyılında Aydın ili Kuyucak ilçesindeki devlet ortaokullarında öğrenim gören 513 (264 K, 249 E) 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler, Akış vd. (2008) tarafından geliştirilen 12 sorudan oluşan organ bağışı bilgi düzeyi ve görüşleri anketi ile elde edilmiştir. Verilerin analizi betimsel olarak yapılmıştır. Verilere ilişkin frekanslar ve yüzdeler hesaplanarak analiz tabloları oluşturulmuştur. Çalışmada 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasında organ bağışı ve nakli bilgi düzeyleri arasında farklar olduğu fakat görüşleri arasında çok fark olmadığı sonucu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.417962en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrgan Transplantationen_US
dc.subjectOrgan Donationen_US
dc.subjectPrimary School Studentsen_US
dc.subjectKnowledge Levelen_US
dc.subjectOrgan Bağışıen_US
dc.subjectOrgan Naklien_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectBilgi Düzeyien_US
dc.title7. ve 8. sınıf öğrencilerinin organ bağışı ve nakli konusundaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of knowledge level and opinions of 7th and 8th grade students on organ donation and transplantationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1791-9633en_US
dc.authorid0000-0003-0717-5770en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage892en_US
dc.identifier.endpage914en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster