Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuru, Nilüfer
dc.contributor.authorAkman, Berrin
dc.date.accessioned2022-01-06T06:26:05Z
dc.date.available2022-01-06T06:26:05Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationKuru, N. & Akman, B. (2019). Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Aracı Olarak Pedagojik Dokümantasyon . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 935-949 . DOI: 10.30831/akukeg.406586en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/742986
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9852
dc.description.abstractEarly childhood has a critical prescription for recognizing and evaluating the child. In this period, it is possible to present learning experiences that are appropriate for the development characteristics, interests and needs of children, but only if the child is correctly recognized. A child can only be referred to without a proper assessment after being sufficiently recognized. In this study, the pedagogical documentation process which deals with the development and learning process of the child with a holistic approach is mentioned. Pedagogical documentation practices that encourage children to interrogate, think, communicate, take responsibility for their own learning, and curiosity and exploration also allow teachers to develop themselves. It is important that pedagogical documentation is used as a tool in preschool education in terms of supporting all development areas of children, creating a secure bond between teacher, child and family, developing positive communication and supporting the involvement of the family in the learning process. In the study of general and descriptive information about documentation; the stages of the documentation, the importance of the child, the teacher and the family, the types of documentation, the documentation process, and finally the process of understanding the documentation of the teachers.en_US
dc.description.abstractErken çocukluk dönemi, çocuğu tanıma ve değerlendirme açısından kritik öneme sahiptir. Bu dönemde çocukların gelişim özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun öğrenme deneyimleri sunulması ancak çocuğun doğru bir şekilde tanınması ile mümkündür. Çocuk, ancak tüm gelişim alanları ile tanındıktan sonra doğru bir değerlendirmeden söz edilebilir. Bu çalışmada çocuğun gelişim ve öğrenme sürecini bütüncül bir yaklaşımla ele alan pedagojik dokümantasyon sürecine değinilmiştir. Çocukları sorgulamaya, düşünmeye, iletişim kurmaya, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almaya, merak ve keşfetmeye güdüleyen pedagojik dokümantasyon uygulamaları, aynı zamanda öğretmenlerin de kendilerini geliştirmelerine imkân tanımaktadır. Pedagojik dokümantasyonun çocukların bütün gelişim alanlarını desteklemesi, öğretmen, çocuk ve aile arasında güvenli bağ oluşturması, olumlu iletişimi geliştirmesi, ailenin çocuğun öğrenme sürecine dâhil edilmesine destek olması, öğretmenin kendini değerlendirmesine fırsat sunması, çocuğun öğrenme sürecine etkin katılımını sağlaması gibi yönleri ile okul öncesi eğitimde bir araç olarak kullanılması önemli görülmektedir. Pedagojik dokümantasyon hakkında genel ve açıklayıcı bilgilerin yer aldığı çalışmada; dokümantasyonun evrelerine, çocuk, öğretmen ve aile açısından önemine, dokümantasyon türlerine, dokümantasyon sürecine, öğretmenlerin dokümantasyonu anlama süreçlerine ve okul öncesi dönemde pedagojik dokümantasyonun yeri ve önemine değinilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.406586en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagogical Documentationen_US
dc.subjectRecognition and Evaluationen_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectPedagojik Dokümantasyonen_US
dc.subjectTanıma ve Değerlendirmeen_US
dc.subjectErken Çocukluken_US
dc.titleÇocuğu tanıma ve değerlendirme aracı olarak pedagojik dokümantasyonen_US
dc.title.alternativePedagogical documentation as a child recognition and evaluation toolen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4237-9349en_US
dc.authorid0000-0001-5668-4382en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage935en_US
dc.identifier.endpage949en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster