Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFiliz, Bijen
dc.contributor.authorDurnalı, Mehmet
dc.date.accessioned2022-01-06T08:26:38Z
dc.date.available2022-01-06T08:26:38Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationFiliz, B. & Durnalı, M. (2019). Delaware Sosyal-Duygusal Yeterlik Ölçeğinin (DSDY-Ö) Türk Diline Uyarlanması . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 962-977 . DOI: 10.30831/akukeg.458032en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/743040
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9854
dc.description.abstractThe aim of this study is to adapt The Delaware Social-Emotional Competency Scale into Turkish language so that social-emotional competency of students can be examined through testing the language validity and conducting Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA). While the sample for EFA consisted of 338, the sample for CFA consisted of 220 different high school students. Since the CFA was administered first and it was decided to administer the EFA. The first and 12nd items were taken out of the scale considering the total item correlation before EFA. Two sub-dimensional structures were obtained as a result of the AFA administered with the remaining items. Sub-dimensions were given the names “self awareness” and “social awareness” in accordance with the literature. In order to test the structure obtained from the EFA, CFA was administered with different data sets and the factor structure was determined to be acceptable. The internal consistency coefficient for the reliability study was calculated as .70 The Pearson Moments Multiplication Correlation Coefficient calculated for the test-retest reliability study was found to be significant. The scale is a valid and reliable tool that can be used in Turkish culture.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada öğrencilerin sosyal-duygusal yeterliklerini değerlendirebilmek amacıyla Mantz ve ark. tarafından geliştirilen “Delaware Sosyal-Duygusal Yeterlik Ölçeği”nin Türk diline uyarlaması yapılmıştır. Çalışmada ölçeğin dil eşdeğerliğinin sağlanması ve faktör yapısının sınanması hedeflenmiştir. Ölçek, açımlayıcı faktör analizi (AFA) için 338 lise öğrencisi, doğrulayıcı faktör analizi (DFA) için farklı 220 lise öğrencisine uygulanmıştır. DFA analizi sonucunda bazı maddelerin .05 düzeyinde anlamli olmadiği tespit edilmiş ve AFA yapılmasına karar verilmiştir. AFA öncesi toplam madde korelasyonuna bakılarak 1 ve 12. maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Kalan maddelerle yapılan AFA sonucunda iki alt boyutlu bir yapı elde edilmiştir. Alt boyutlara literature uygun olarak “öz farkındalık” ve “sosyal farkındalık” isimleri verilmiştir. AFA’dan elde edilen yapının test edilmesi için farklı veri grubuyla DFA yapılmış ve faktör yapısının kabul edilebilir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Güvenirlik çalışması için iç tutarlık katsayısı .70 olarak hesaplanmıştır. Test–tekrar test güvenirlik çalışması için hesaplanan Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısının anlamlı olduğu belirlenmiştir. Ölçek, Türk Kültüründe kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araçtır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.458032en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocial-Emotional Competenceen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectAdaptationen_US
dc.subjectSosyal-Duygusal Yeterliken_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectUyarlamaen_US
dc.titleDelaware sosyal-duygusal yeterlik ölçeğinin (DSDY-Ö) Türk Diline uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of the delaware social-emotional competency (DSECS-S) scale into Turkish Languageen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-5863-3861en_US
dc.authorid0000-0002-1318-9362en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage962en_US
dc.identifier.endpage977en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorFiliz, Bijen


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster