Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraaslan, Ayşenur
dc.contributor.authorAkın, Uğur
dc.date.accessioned2022-01-06T10:25:15Z
dc.date.available2022-01-06T10:25:15Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationKaraaslan, A. & Akın, U. (2019). Yükseköğretimde Öğretimsel Liderlik: Bölüm Başkanlarının Görüşleri . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 992-1012 . DOI: 10.30831/akukeg.425597en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/744386
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9856
dc.description.abstractThis study aims to investigate the instructional leadership practices in universities by analyzing the views of department heads. A qualitative method and a case design was used. Data were gathered through a semistructured interview form developed by researchers via face-to-face interviews. The sample consists of 26 department heads from six different faculties of a university in Karadeniz region of Turkey. Participants were determined through maximum variety sampling technique. Results demonstrate that department heads have spent most of their time for administrative issues. For the professional development of the academicians, they give more importance to social and psychological support studies. It is emphasized that guidance and supervision activities are important for the effective implementation of the curriculum. They work for ensuring the courses are being planned according to constructivist approach. In order to provide students sophisticated development, it is stated that social, cultural and sport activities are usually carried out. In addition, it has been understood that department heads should have positive leadership skills such as being successful in their field, renewing themselves constantly and having effective communication skills in order to be a good instructional leader. Based on the results, it is recommended to decrease workloads and to train department heads about educational administration and instructional leadership to support their leadership roles.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversitelerdeki öğretimsel liderlik uygulamalarını bölüm başkanlarının görüşlerine dayalı olarak incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve durum çalışması deseni işe koşulmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak ve katılımcılarla yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Çalışmanın örneklemi, bir Karadeniz ilindeki üniversitede bulunan altı farklı fakültede görev yapan 26 bölüm başkanından oluşmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde maksimum çeşitlilik tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bölüm başkanları en fazla yönetim işlerine zaman ayırmaktadır. Öğretim elemanlarının mesleki gelişimini sağlamak için sosyal ve psikolojik destek çalışmalarına daha fazla önem verilmekte, öğretim programının etkili biçimde uygulanabilmesi için rehberlik ve denetim etkinliklerinin önemli olduğu vurgulanmaktadır. Bölüm başkanları, öğrenci başarısının artırılması için derslerin yapılandırmacı yaklaşımla işlenmesine dönük çalışmalar yaptıklarını belirtmektedir. Katılımcılar, öğrencilerin çok yönlü gelişmelerini sağlamak için daha çok sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler düzenlendiğini belirtmişlerdir. Son olarak, bölüm başkanlarının etkili birer öğretimsel lider olabilmesi için alanında başarılı olması, kendini sürekli yenilemesi ve etkili iletişim becerisine sahip olması gibi olumlu liderlik özelliklerine sahip olmaları gerektiği vurgulanmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak, bölüm başkanlarının doğrudan eğitim-öğretim etkinliklerine liderlik edebilmeleri için diğer alanlardaki iş yüklerinin azaltılması ve eğitim yönetimine ve öğretimsel liderliğe yönelik bir eğitim almaları öneri olarak getirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.425597en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectInstructional Leadershipen_US
dc.subjectDepartment Headen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectÖğretimsel Liderliken_US
dc.subjectBölüm Başkanıen_US
dc.titleYükseköğretimde öğretimsel liderlik: Bölüm başkanlarının görüşlerien_US
dc.title.alternativeInstructional leadership in higher education: Views of department headsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9205-5815en_US
dc.authorid0000-0002-4911-3781en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage992en_US
dc.identifier.endpage1012en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster