Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBakioğlu, Ayşen
dc.contributor.authorGöktaş, Erkan
dc.date.accessioned2022-01-06T10:55:26Z
dc.date.available2022-01-06T10:55:26Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationBakioğlu, A. & Göktaş, E. (2019). Eğitim Politikası Bağlamında İşbirlikli ve Geleneksel Öğrenme Yöntemlerinin Tutuma Etkisinin Meta Analizi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 1013-1043 . DOI: 10.30831/akukeg.454886en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/745607
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9857
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to investigate and interpret the effectiveness of cooperative learning techniques in science and mathematics with comparision to the traditional learning on students’ attitude towards the course at middle school level meta-analytically in connection with educational policy so as to bring new results for policy makers and teacher training administrators. 33 effect sizes were revealed from 33 primary studies that are selected to be included in the meta-analysis based on the inclusion criteria. The effect sizes calculated by using the data gathered from the cooperative learning classes totally include 3033 students. Hedges g values used as the benchmark of effect size measurement in this study. The results clearly show that, cooperative learning is more effective on attitude when compared to traditional learning. The results indicate an overall small mean effect size of g = 0.445 for the effectiveness of cooperative learning on students’ attitude towards the course. This means that cooperative learning compared to the traditional learning, has increased the attitude of the students in positive manner by amount of 0.445 standard deviation. In the aspect of educational policy of teaching methods, cooperative learning is positively effective on attitude, but its probable effect on educational policy making is small.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitim politikası bağlamında ortaokul fen bilimleri ve matematik derslerinde gerçekleştirilen işbirlikli öğrenmenin geleneksel öğrenmeye kıyasla, öğrencilerin derse karşı tutumları üzerindeki etkisini meta-analitik biçimde araştırmak suretiyle, eğitim politikası belirleyicilere, öğretmen eğitim ve yetiştirilmesinde rol oynayan eğitimcilere bilgi sunmaktır. Dâhil etme ölçütlerine uygun 33 çalışmadan 33 etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Bu etki büyüklükleri toplam 3033 öğrencinin katıldığı işbirlikli uygulamalardan elde edilen verilerle hesaplanmıştır. Bulgular açık biçimde geleneksel öğrenmeye kıyasla işbirlikli öğrenmenin tutum üzerinde olumlu yönde daha etkili olduğunu göstermiştir. İşbirlikli öğrenmenin tutum üzerindeki genel etki büyüklüğü g = 0.445 olup, bu etki orta düzeye yakın fakat küçük düzey sınıfındadır. Bu sonuç geleneksel öğrenme yöntemlerine göre işbirlikli öğrenmenin, öğrencinin derse karşı tutumunu olumlu yönde 0.445 standart sapma kadar yükselttiği anlamına gelmektedir. Bu sonucun eğitim politikası bağlamında anlamı, işbirlikli öğrenmenin tutum üzerinde olumlu yönde etkili olduğu fakat bu etkinin öğretim yöntem ve tekniklerini belirlemede izlenen politikalara muhtemel etkisinin küçük düzeyde olduğu biçimindedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.454886en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducational Policyen_US
dc.subjectCooperative Learningen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectMeta-Analysisen_US
dc.subjectEğitim Politikasıen_US
dc.subjectİşbirlikli Öğrenmeen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectMeta-Analizen_US
dc.titleEğitim politikası bağlamında işbirlikli ve geleneksel öğrenmenin tutuma etkisinin meta-analizien_US
dc.title.alternativeA meta-analysis of the effect of cooperative and traditional learning on attitude in connection with educational policyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2571-1533en_US
dc.authorid0000-0002-3150-0142en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1013en_US
dc.identifier.endpage1043en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster