Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Ogün
dc.contributor.authorNurdan Baysal, Zeliha
dc.contributor.authorİnan Yıldız, Funda
dc.date.accessioned2022-01-06T11:04:06Z
dc.date.available2022-01-06T11:04:06Z
dc.date.issued31.07.2019en_US
dc.identifier.citationÇakır, O. , Baysal, Z. N. & İnan-yıldız, F. (2019). Formal Drama Uygulamalı Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının İlkokul Öğrencilerinin Empati Beceri Düzeyleri Üzerine Etkisi . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 1044-1066 . DOI: 10.30831/akukeg.441204en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/745646
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9858
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, drama ile problemin hissettirildiği Probleme Dayalı Öğrenme (PbDÖ) yaklaşımının öğrencilerin empati beceri düzeyleri üzerine etkisini incelemektir. Öntest–sontest kontrol gruplu yarı deneysel modelin kullanıldığı araştırma kapsamında İstanbul ilinde ilkokul üçüncü sınıfa devam eden 24’er öğrenciden oluşan iki grup üzerinde çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Çocuklar İçin Empati Ölçeği (ÇİEÖ)” kullanılmıştır. Deney grubunda drama ile problemin hissettirildiği PbDÖ yaklaşımı uygulanırken, kontrol grubunda herhangi bir deneysel uygulama yapılmamıştır. Deney grubunun çalışma planı araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve üç hafta boyunca deney grubu sınıfında uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Shapiro-Wilk normallik testi, bağımlı gruplar ttesti ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; PbDÖ yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin kontrol grubuna kıyasla empati beceri düzeylerinin geliştiği, drama temelli PbDÖ yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin empati beceri düzeylerini geliştirmede etkili olduğu anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of Problem-Based Learning (PBL) utilized with drama applications in which the problem state was evoked on primary school pupils’ empathy skill levels. Pretestposttest control-group design was utilized through the research which was applied on two groups each consisting of 24 3rd graders in Istanbul. Data collection was conducted with “Scale of Empathy for Children”. PBL process utilized with drama applications in which the problem state was evoked was conducted on experimental group and none on control group. Two of researchers prepared study plan for experimental group and, this plan was applied for three weeks. Shapiro-Wilk normality test, independent-samples t-test and paired-samples t-test were used for data analysis. Findings of the research show that empathy skill levels of the pupils in experimental group were significantly higher than of control group and that PBL utilized with drama applications was effective on increasing primary school pupils’ empathy skill levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.441204en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.subjectProblem-Based Learningen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectProblem-Based Learningen_US
dc.titleDrama temelli probleme dayalı öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin empati beceri düzeyleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of problem-based learning utilized with drama applications on primary school pupils’ empathy skill levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4423-4821en_US
dc.authorid0000-0002-3548-1217en_US
dc.authorid0000-0003-4929-2254en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1044en_US
dc.identifier.endpage1066en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster