Orta eğitim kademesindeki öğretmen ve öğrencilerin şiddet algılarının kırsaldaki görünürlüğü
Citation
Şener, G. (2019). Orta Eğitim Kademesindeki Öğretmen ve Öğrencilerin Şiddet Algılarının Kırsaldaki Görünürlüğü . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (3) , 1124-1141 . DOI: 10.30831/akukeg.475912Abstract
Son yıllarda ülkemizde görünürlük düzeyinde meydana gelen artışla birlikte özellikle okullarda kaygı verici bir
hal alan şiddet olayları üzerinde konuşmayı, düşünmeyi, araştırmayı zorunlu kılmaktadır. Bu doğrultuda yapılan
araştırma ile kırsal alanda yer alan orta eğitim kademesinde görev yapan öğretmenler ile bu okullarda öğrenim gören
öğrencilerin şiddet algıları metaforlar aracılığıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda öğrencilere
“Şiddet…………..gibidir” “Çünkü…….…….” ifadelerini içeren boş soru formları verilerek, katılımcıların boş soru
formlarını doldurmaları istenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ ili Palu ilçesinde öğrenim gören altı, yedi
ve sekizinci sınıf öğrencileri ile bu okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak metafor kullanılmıştır. Verilerin analizi ise
içerik analizi çerçevesinde yürütülmüştür. Öğrencilerin ve öğretmenlerin yarı yapılandırılmış forma verdikleri
cevaplar incelenmiş ve metafor listesi oluşturulmuştur. Çözümlemeler bu liste üzerinden yapılmıştır. Araştırma
sonucunda; öğrenci algılarına ilişkin görüşlerin daha çok saldırgan insan, korku ve zor kullanma temalarında
toplandığı, buna karşın, bağımlılık yaratan alışkanlık temasına ilişkin görüşlerin daha az tekrarlandığı görülmüştür.
Öğretmen algılarına ilişkin görüşlerin ise daha çok saldırgan insan, doğal afet ve kayboluş temalarında toplandığı, zor
kullanma ve hakaret temasına ilişkin görüşlerin ise daha az tekrarlandığı görülmüştür. In recent years, with the increase in the visibility level in our country, it is obligatory to talk, think and
research on the violent events which are especially alarming in schools. With research in this direction, violence
perceptions of the teachers working in primary and secondary schools in rural areas and students in these schools
were tried to be determined through metaphors. In this context, students were asked to fill empty questionnaires of
the participants by giving blank questionnaires including "Violence ............", "Because ........". The study group of the
study consisted of the sixth, seventh and eighth grade students who were educated in the Palu district of Elazığ
province and the teachers working in these schools. The research is based on qualitative research methods. Metaphor
was used as data collection tool. The analysis of the data was conducted within the context of content analysis. The
responses of students and teachers to the semi-structured form were examined and a metaforest list was created. The
resolutions were made on this list. As a result of the research; it was seen that opinions on student perceptions were
collected more aggressively on the themes of aggressive human, fear and intimidation while the views on addictive
habitual contact were less repeated. Opinions on teacher perceptions were more aggressive in terms of people, natural
disasters and disappearances, while opinions on the theme of abuse and insult were less frequent.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
12Issue
3Collections
- Cilt 12 : Sayı 3 [14]