dc.contributor.advisor | Duban, Nil | |
dc.contributor.author | Özcan Yaprak | |
dc.date.accessioned | 2022-01-19T05:57:48Z | |
dc.date.available | 2022-01-19T05:57:48Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/9869 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada “Bulmaca Kulesi” adlı programın, temel yaşam becerilerine yaptığı vurgular açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmış ve veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulmaca Kulesi televizyon programı da bu çalışmada doküman olarak nitelendirilmektedir. Bulmaca Kulesi programı 34 bölümün incelenmesiyle sınırlandırılmış ve araştırmada amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada araştırmacı tarafından yaşam becerilerinin ve yaşam becerilerini program içerisinde ifade edebilecek alt boyutların bulunduğu bir tablo hazırlanmıştır. Bahsi geçen tabloda yaşam becerilerini ifade eden alt boyutlar, araştırmacı tarafından alanyazında yer alan yaşam becerilerinin temel tanımları göz önünde bulundurularak belirlenmiştir.
Bu araştırmanın sonucunda Bulmaca Kulesi programında, incelenen 34 bölümde MEB’in İlkokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda yer alan yaşam becerilerinin hepsine rastlanmıştır. Yaşam becerileri arasında en fazla karar verme becerisine rastlanırken en az takım çalışması becerisine rastlanmıştır. Ulaşılan bir diğer sonuç ise programın eğitsel bir materyal olarak kullanılabileceği olmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to examine the TV programme called “Bulmaca Kulesi” in terms of its emphasis on basic life skills. Qualitative research was used as research method. In this research, document analysis, one of the qualitative data collection methods was used and the data was subjected to content analysis. Bulmaca Kulesi TV programme also described as document for this study. Bulmaca Kulesi TV programme was limited to 34 chapter and criterion sampling method which is one of the purposive sampling methods was used in the study. In this research, a table was created that indicates life skills and sub-extents, that can express life skills in the program by the researcher. In mentioned table, the subdimesion that express life skills were determined by the researcher considering the basic definitions of skills in the literature. As a result of this research, all of the life skills that provided in elementary school science education curriculum of the MEB were examined in 34 chapter of Bulmaca Kulesi TV programme. Among the life skills, the most decesion making skills were found, while the last teamwork skills were found. Another result is that the program can be use as an educational method. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaşam Becerileri | en_US |
dc.subject | Bulmaca Kulesi | en_US |
dc.subject | Çizgi Filmler | en_US |
dc.title | “Bulmaca Kulesi” Programının Yaşam Becerileri Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Investıgatıon of “Bulmaca Kulesi (Puzzle Tower)” program in terms of lıfe skılls | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özcan, Yaprak | |