Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkoguz, Suat
dc.contributor.authorSefer Kahraman, Fatma
dc.date.accessioned2022-02-09T06:25:32Z
dc.date.available2022-02-09T06:25:32Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationTürkoğuz, S. & Sefer, F. (2019). Investigation of the Effects on Pre-Service Teachers' Self-Efficacy toward Information Technologies of Analytical Chemistry Experiences Supported by Arduino . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1164-1192 . DOI: 10.30831/akukeg.409775en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/773940
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9894
dc.description.abstractArduino is a tool which the data taken from sensors can be used. Temperature, humidity, distance, light, color and acceleration can be measured by Arduino connected sensors. It is aimed to determine the effects of analytical chemistry experiments supported by Arduino on pre-service teachers’ self-efficacy toward information technologies. Participants of this study are 61 pre-service teachers. There are one experimental group (nEG:34) and the other control group (nCG:31) with random assignment method. In this study, "pre-test-post-test control group semiexperimental research design" has been adopted. In the experimental group, closed-ended experiments supported by Arduino were used. In the control group, closed-end experiments not supported Arduino were used. In both groups, confirmatory approach based experiment design was adopted. In order to measure self-efficacy perceptions of information technologies, "Information Technologies Self-efficacy Perception Scale for Pre-service Teachers (ITSPS)" was used. According to the results of the study, it was determined that the analytical chemistry experiments supported by Arduino has effects on their technology self-efficacy in a positive way. Arduino should be assessed on students' self-efficacy by testing in different chemistry-related trials. In addition, easier application of Arduino should be investigated.en_US
dc.description.abstractArduino, sensörlerden alınan verileri kullanılabilen bir araçtır. Arduino'ya bağlı sensörler ile sıcaklık, nem, mesafe, ışık, renk ve ivme ölçülebilir. Bu çalışmada, Arduino destekli analitik kimya deneylerinin öğretmen adaylarının bilgi teknolojilerine olan öz yeterlikleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmanın katılımcıları 61 öğretmen adayıdır. Bir deney grubu (nDG: 34) ve bir kontrol grubu (nKG: 31) rastgele atamayla oluşturulmuştur. Bu çalışmada "ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni" kullanılmıştır. Deney grubunda Arduino destekli kapalı uçlu deneyler, kontrol grubunda ise Arduino'yu desteklemeyen kapalı uçlu deneyler yapılmıştır. Her iki grupta da doğrulayıcı yaklaşıma dayalı deney tasarımı benimsenmiştir. Katılımcıların bilgi teknolojilerinin öz yeterlik algılarını ölçmek için “Öğretmen Adayları İçin Bilgi Teknolojileri Öz Yeterlik Algılama Ölçeği” (BTÖYAÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Arduino destekli analitik kimya deneylerinin, teknolojinin öz yeterlik üzerinde olumlu bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Arduino, kimya ile ilgili farklı denemelerde test edilerek öğrencilerin öz yeterliliği konusunda değerlendirilmelidir. Ek olarak, Arduino'nun daha kolay uygulanması araştırılmalıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.409775en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArduinoen_US
dc.subjectChemistryen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectÖz Yeterliken_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.titleInvestigation of the effects of arduino-supported analytical chemistry experiments on pre-service teachers' self-efficacy toward information technologiesen_US
dc.title.alternativeArduino destekli analitik kimya deneylerinin öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri öz-yeterliğine etkilerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-7850-2305en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1164en_US
dc.identifier.endpage1192en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster