Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇenberci, Selin
dc.date.accessioned2022-02-09T06:34:08Z
dc.date.available2022-02-09T06:34:08Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationÇenberci, S. (2019). The Examination of Prospective Mathematics Teachers’ Mathematics Teaching Anxiety Levels . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1193-1208 . DOI: 10.30831/akukeg.455708en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/772989
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9895
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine prospective mathematics teachers’ mathematics teaching anxiety level who continue Pedagogical Formation Program and who study in Mathematics Education Department at the Faculty of Education. Besides, it is aimed to examine whether the difference is significant in accordance with the program from which teacher education is received and gender variables. The sample of the research consists of 301 prospective math teachers who are in two groups. The study is a descriptive study which is made in accordance with the general survey model and is also a comparative study in which teaching anxiety mean levels of prospective math teachers about mathematics are examined. “The Mathematics Teaching Anxiety Scale” which was developed by Peker (2006) is used to examine the anxiety levels about teaching math of prospective math teachers. As a result of the research, mathematics teaching anxiety mean scores of the prospective math teachers who continue Pedagogical Formation Program and who are studying in Mathematics Education Department at the Faculty of Education are found very close to each other. It is obtained that the prospective math teachers’ anxieties for teaching mathematics in two groups have a significant difference in accordance with gender in favor of female ones.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Pedagojik Formasyon Programına devam eden ve Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan matematik eğitimi bölümü öğretmen adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeylerini belirlemektir. Buna ilave olarak bu kaygılarının cinsiyet ve öğretmenlik eğitimi alınan program değişkenine göre anlamlı bir fark gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini bu iki grupta olan toplam 301 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışma genel tarama modelinde yapılmış betimsel aynı zamanda da öğretmen adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı düzey ortalamalarını inceleyen karşılaştırma çalışmasıdır. Matematik öğretmen adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeylerini belirlemek için Peker (2006) tarafından geliştirilen “Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ile Pedagojik Formasyon programı matematik öğretmen adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygı puan ortalamaları birbirine çok yakın bulunmuştur. İki gruptaki matematik öğretmen adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygılarının cinsiyete göre kızlar lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.455708en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMathematics Departmenten_US
dc.subjectTeacher Candidateen_US
dc.subjectMathematics Teachingen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectFormation Educationen_US
dc.subjectMatematik Bölümüen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectKaygıen_US
dc.subjectFormasyon Eğitimien_US
dc.titleThe examination of prospective mathematics teachers’ mathematics teaching anxiety levelsen_US
dc.title.alternativeMatematik öğretmen adaylarının matematik öğretmeye yönelik kaygılarının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4025-7823en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1193en_US
dc.identifier.endpage1208en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster