Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSezer, Şenol
dc.contributor.authorKarabacak, Nermin
dc.contributor.authorKorkmaz, İsa
dc.contributor.authorKüçük, Mehmet
dc.date.accessioned2022-02-09T08:36:27Z
dc.date.available2022-02-09T08:36:27Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationSezer, Ş. , Karabacak, N. , Küçük, M. & Korkmaz, İ. (2019). School Administrators Opinion on Professional Skills Required To Be Gained to Classroom Teachers In-Service Training Process . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1223-1238 . DOI: 10.30831/akukeg.458061en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/773026
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9897
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the professional values and skills to be gained to classroom teachers in in-service training process. The research was designed in the qualitative case study model. The study group was 10 school administrators working in elementary schools in a Northeast Anatolia province of Turkey. The study group was determined by using criteria sampling method. The data were collected through a semi-structured interview form and analyzed by using content analysis and descriptive analysis techniques. 24 different values were determined should gain through in-service training to class teachers. Based on the results it can be suggested that the personal values should be given teachers through pre-service and in-service training. The professional skills should be gained teachers through in-service training including communication skills, technology using skills, pedagogical content knowledge, planning skills, material designing and using skills. In addition, the professional values such as cooperation, love of teaching profession, leadership, role-modeling, self-renewal, sacrifice and solidarity can be gained teachers through in-service training.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerine hizmetiçi eğitim sürecinde kazandırılacak mesleki değerler ve becerilerin incelenmesidir. Araştırma, nitel durum çalışması modelinde tasarlanmıştır. Araştırma Kuzeydoğu Anadolu’da bir ilde görevli 10 okul yöneticisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi ve betimsel analiz teknikleriyle analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenlerine hizmetiçi eğitim yoluyla kazandırılması gereken 24 değer belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak öğretmenlere hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim yoluyla kişisel değerler kazandırılması gerektiği önerilebilir. Öğretmenlere hizmet içi eğitimler yoluyla iletişim becerisi, teknoloji kullanma becerisi, alan bilgisi, planlama becerisi, materyal tasarlama ve kullanma becerisi kazandırılmalıdır. Ayrıca hizmet içi eğitimlerle öğretmenlere işbirliği, meslek sevgisi, liderlik, rol model olma, kendini yenileme, fedakârlık ve dayanışma gibi profesyonel beceriler kazandırılabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.458061en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectClassroom Teacheren_US
dc.subjectPrincipalen_US
dc.subjectProfessional Valuesen_US
dc.subjectProfessional Skillsen_US
dc.subjectIn-service Trainingen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenien_US
dc.subjectOkul Müdürüen_US
dc.subjectMeslekî Değerleren_US
dc.subjectMeslekî Becerileren_US
dc.subjectHizmetiçi Eğitimen_US
dc.titleSchool administrators’ opinions on professional values and professional skills required to be gained to classroom teachers inservice training processen_US
dc.title.alternativeOkul müdürlerinin sınıf öğretmenlerine hizmetiçi eğitim sürecinde kazandırılması gereken mesleki değerler ve mesleki becerilere ilişkin görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8800-6017en_US
dc.authorid0000-0001-5231-1730en_US
dc.authorid0000-0002-6647-1812en_US
dc.authorid0000-0001-5910-4099en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1223en_US
dc.identifier.endpage1238en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster