Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Ayşe
dc.date.accessioned2022-02-09T11:01:38Z
dc.date.available2022-02-09T11:01:38Z
dc.date.issued03.10.2019en_US
dc.identifier.citationÖztürk, A. (2019). Development of Children's Rights Education Curriculum for Prospective Preschool Teachers . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (4) , 1257-1283 . DOI: 10.30831/akukeg.471086en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/773050
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9899
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to develop the Children's Rights Education Curriculum (CREC) for prospective preschool teachers (PPTs). In the study, 42 PPTs studying at the second-grade level were provided education with CREC for 28 weeks. Within the scope of the CREC, an education process consisting of three stages aimed at developing understanding, skills and attitude was organized for children's rights (CR) and children's rights education (CRE). In the first stage, studies were carried out to develop understanding and attitude for CR, the violation of CR and the UNCRC. In the second stage, studies were carried out for the development of the characteristics of CRE and CRE-based educational environment and the development of attitude towards CRE. Also, in this process, attitude development studies for CR were maintained. In the third stage, studies were carried out for the development of activity planning and material designing skill and the development of attitude. The study results showed that positive developments occurred in the understanding regarding the violation of CR, CR and UNCRC, the attitudes towards CR and CRE, and the event planning and material designing skills related to CRE of PPTs after the CREC. The study is important in terms of being a model application for the integration of CRE into pre-school teacher training programs and providing information in this context.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi öğretmen adayları (OÖA’lar) için Çocuk Hakları Eğitimi Programı’nın (ÇHEP’in) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, ikinci sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 42 OÖA’ya ÇHEP ile 28 hafta eğitim verilmiştir. ÇHEP kapsamında, çocuk hakları (ÇH) ve çocuk hakları eğitimi (ÇHE) için anlayış, beceri ve tutum geliştirmeye yönelik üç aşamadan oluşan bir eğitim süreci organize edilmiştir. Birinci aşamada ÇH, ÇH ihlali ve BMÇHS ilişkin anlayış ve tutum gelişimi için çalışmalar yapılmıştır. İkinci aşamada, ÇHE ve ÇHE temelli eğitim ortamının özellikleri ile ÇHE’ye yönelik tutum gelişimi üzerine uygulamalar yapılmıştır. Ayrıca, bu süreçte ÇH için tutum gelişimi çalışmalarına devam edilmiştir. Üçüncü aşamada ise ÇHE’ye ilişkin etkinlik planlama ve materyal tasarlama becerisi ile tutum gelişimi için çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları, ÇHEP sonrasında OÖA’ların ÇH ihlaline, ÇH’ye ve BMÇHS’ye ilişkin anlayışlarında, ÇH’ye ve ÇHE’ye yönelik tutumlarında, ÇHE’ye ilişkin etkinlik planlama ve materyal tasarlama becerilerinde olumlu yönde gelişmeler meydana geldiğini göstermiştir. Araştırma, okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarına ÇHE entegrasyonu için örnek bir uygulama olması ve bu bağlamda bilgi sağlaması açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.471086en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectChildren's Rights Educationen_US
dc.subjectCurriculum Developmenten_US
dc.subjectProspective Preschool Teachersen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectÇocuk Hakları Eğitimien_US
dc.subjectProgram Geliştirmeen_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.titleDevelopment of children's rights education curriculum for prospective preschool teachersen_US
dc.title.alternativeOkul öncesi öğretmen adayları için çocuk hakları eğitimi programının geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9279-1716en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage1257en_US
dc.identifier.endpage1283en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster