Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDerer, Özgür Kürşad
dc.contributor.authorBerkant, Hasan Güner
dc.date.accessioned2022-02-10T09:17:22Z
dc.date.available2022-02-10T09:17:22Z
dc.date.issued09.01.2020en_US
dc.identifier.citationDerer, Ö. K. & Berkant, H. G. (2020). The Effect of Puzzle-based Learning on Secondary School Students’ Attitudes toward English Lesson and Self-Efficacy Beliefs in English . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (1) , 205-231 . DOI: 10.30831/akukeg.564792en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/915428
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9914
dc.description.abstractThe overall aim of this research was to examine the effectiveness of puzzle-based learning approach on secondary school students’ attitudes and their self-efficacy beliefs in English lesson. The research employed the mixed model and quasi-experimental design with pre-test/post-test was applied. The working group was consisted of the 8th grade students who were selected from two classes and who learned at Elbistan Secondary School during the 2017-2018 academic year. The study was conducted with two groups; experimental group and control group. While lessons were taught based on puzzle-based learning approach in experimental group, in control group the lessons were taught according to the suggested methods of English lesson curriculum. At the end of the study, experimental group students’ attitudes and self-efficacy beliefs in English lesson scores increased within groups and between groups. The activities which were carried out in the context of puzzle-based learning were considered as effective applications by students. Observations done during the implementation process of puzzle-based learning in experimental group revealed that the students had fun and learned, and their active participation increased during lessonsen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, bulmaca temelli öğrenme yaklaşımının ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutum ve İngilizce öz-yeterlik inançlarına etkisini belirlemektir. Çalışmada hem nicel hem de nitel verilerin birlikte yer aldığı karma model kullanılmış ve deneysel desen olarak öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen tercih edilmiştir. Çalışma grubu, 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ili Elbistan ilçesindeki bir ortaokulun iki şubesindeki sekizinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma, biri deney grubu diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grupla uygulanmıştır. Deney grubunda dersler bulmaca temelli öğrenme yaklaşımına göre işlenirken, kontrol grubunda dersler İngilizce dersi öğretim programın öngördüğü yöntemlere dayalı olarak işlenmiştir. Çalışmanın sonucunda, bulmaca temelli öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin grup içinde ve gruplar arasında İngilizce dersine yönelik tutumlarının ve İngilizce öz-yeterlik inançlarının olumlu yönde arttığı ortaya çıkmıştır. Bulmaca temelli öğrenme bağlamında gerçekleştirilen etkinlikler, öğrenciler tarafından etkili uygulamalar olarak değerlendirilmiştir. Deney grubunda uygulama sürecinde yapılan gözlemler sonucunda bulmaca temelli öğrenme etkinlikleri aracılığıyla öğrencilerin eğlenip öğrendikleri ve derslerde aktif katılımlarının arttığı görülmüştüren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.564792en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnglish Lessonen_US
dc.subjectPuzzle-Based Learningen_US
dc.subjectAttitude Toward Englishen_US
dc.subjectSelf-Efficacy Beliefs in Englishen_US
dc.subjectİngilizce Dersien_US
dc.subjectBulmaca Temelli Öğrenmeen_US
dc.subjectİngilizce Dersine Yönelik Tutumen_US
dc.subjectİngilizce Öz-Yeterlik İnancıen_US
dc.titleThe effect of puzzle-based learning on secondary school students’ attitudes and their self-efficacy beliefs in English lessonen_US
dc.title.alternativeBulmaca temelli öğrenme yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve öz-yeterlik inançlarına etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2383-5540en_US
dc.authorid0000-0003-0725-6036en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage231en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster