Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErtem, Hasan Yücel
dc.date.accessioned2022-02-11T06:31:40Z
dc.date.available2022-02-11T06:31:40Z
dc.date.issued17.04.2020en_US
dc.identifier.citationErtem, H. Y. (2020). Student Retention in Turkish Higher Education through Lenses of Bio-ecological Theory . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (2) , 296-310 . DOI: 10.30831/akukeg.576913en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1038857
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9918
dc.description.abstractHigher education not only improves individuals academically, socially, and emotionally but also provides any capital for societies and states. In order to serve this purpose, retention of students in higher education is greatly significant. Higher education institutions have complex structures and processes. Thus, their ecosystems are affected by both inner dynamics and outside pressure. However, a gap exists in the literature since student retention studies in the literature focused on narrower perspectives neglecting multi-dimensional situations. Therefore, there is a need for extensive perspectives drawing big and comprehensive picture of student retention in Turkey. The current study aims to investigate student retention in higher education context of Turkey through the lenses of Bronfenbrenner’s Bio-Ecological Theory and to compare and contrast with international literature. Considering layers of theory which are microsystem, mesosystem, exosystem, macrosystem, and chronosystem, retention concept was discussed in the context of core ideas of each layer. Finally, it was concluded that higher education system in Turkey should consider inclusion of multidimensional approaches to create an awareness about student retention.en_US
dc.description.abstract: Yükseköğretim sadece bireylerin akademik, sosyal ve duygusal olarak gelişmelerine değil toplum ve devlet için sermaye üretilmesine de katkı sağlamaktadır. Bu hedef için öğrencilerin yükseköğretim sistemi içinde kalıcı olmaları büyük ölçüde önemlidir. Yükseköğretim kurumları karmaşık yapı ve süreçlere sahiptir. Öyle ki, bu kurumların ekosistemleri hem iç dinamiklerden hem de dış baskılardan etkilenmektedir. Fakat alan yazındaki öğrenciyi okulda tutma çalışmalarının çok boyutlu durumları göz ardı etmesi önemli bir boşluk oluşturmaktadır. Bu yüzden, öğrencinin okulda tutulmasının büyük ve anlaşılır resmini ortaya koyabilecek kapsayıcı bakış açılarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma, Biyo-Ekolojik Kuramın gözünden Türkiye yükseköğretimindeki öğrenciyi okulda tutmayı incelemeyi ve uluslararası yazınla kıyaslamayı amaçlamaktadır. Kuramın katmanları olan mikrosistem, mezosistem, ekzosistem, makrosistem ve kronosistem bağlamında okulda tutma kavramı tartışılmıştır. Sonuç olarak, okulda tutma ile ilgili farkındalık oluşturmak için Türkiye'deki yükseköğretim sisteminin çok boyutlu yaklaşımları benimsemesi gerektiği önerilmiştiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.576913en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStudent Retentionen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectBio-Ecological Theoryen_US
dc.subjectOkulda Tutmaen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectBiyo-Ekolojik Kuramen_US
dc.titleStudent retention in Turkish higher education through lenses of bio-ecological theoryen_US
dc.title.alternativeBiyo-ekolojik kuramın gözünden Türkiye yükseköğretiminde öğrenciyi okulda tutmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9058-641Xen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage296en_US
dc.identifier.endpage310en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster