Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündoğan, Cinsiyet Aslı
dc.contributor.authorErbey, Halime Kübra
dc.date.accessioned2022-02-14T06:58:48Z
dc.date.available2022-02-14T06:58:48Z
dc.date.issued17.04.2020en_US
dc.identifier.citationGündoğan, A. & Erbey, H. K. (2020). Gender in Career Choices of Fourth Grade Students . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (2) , 440-455 . DOI: 10.30831/akukeg.637699en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1038796
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9928
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the career choices of 4 th grade students from gender perspective. The research was designed as a mixed method in which qualitative and quantitative research approaches were used together. 417 primary school students participated in the study in which “Attitude Towards Gender-Based Career Choices Scale” was used. 77 students were drawn a picture on which career they wanted to do in the future, and then they were asked to explain why they preferred. In the data analysis process, descriptive statistics (arithmetic mean and standard deviation) and t-test were used. For qualitative data, document analysis was used. According to the results of the research, it was found that the attitudes of 4 th grade students towards women's choices of career did not differ according to gender. It was determined that most girls preferred to be a doctor and teacher and the majority of the boys preferred to be a football player and they preferred to be a doctor in the second place. At the end of the study, make suggestions for teachers, administrators and families to ensure gender equality.en_US
dc.description.abstractAraştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin meslek seçimlerindeki toplumsal cinsiyet algısını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel ve nicel verilerin birlikte toplandığı karma yöntem deseni ile tasarlanmıştır. Öncelikle çalışma grubunu oluşturan 417 öğrenciye “Toplumsal Cinsiyete Dayalı Meslek Seçimlerine Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Sonrasında çalışma grubundan seçilen 77 öğrenciye ileride hangi mesleği yapmak istedikleri üzerine birer resim çizdirilmiş, ardından öğrencilerden çizdikleri meslekleri neden tercih ettiklerini açıklamaları istenmiştir. Analiz sürecinde aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistiklerden ve toplumsal cinsiyete dayalı meslek seçimlerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesinde t-testinden yararlanılmıştır. Nitel veriler için ise doküman analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada sonuçlarına göre, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kadınların meslek seçimine yönelik tutumlarının cinsiyete göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Bunun yanında kız öğrencilerin çoğunluğunun doktorluk ve öğretmenlik mesleğini; erkek öğrencilerin ise önemli çoğunluğunun futbol oyuncusu olmayı tercih ettiklerini, ikinci sırada ise doktorluğu seçtikleri belirlenmiştir. Son olarak araştırmada toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması için öğretmenlere, yöneticilere ve ailelere önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.637699en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectCareer Choiceen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectToplumsal Cinsiyeten_US
dc.subjectMeslek Seçimien_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.titleGender in career choices of fourth grade studentsen_US
dc.title.alternativeİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin meslek seçimlerinde toplumsalen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-3786-6775en_US
dc.authorid0000-0001-9950-4097en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage440en_US
dc.identifier.endpage455en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster