Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPekyaman, Asuman
dc.contributor.authorSevinç, Hürcan Arife
dc.date.accessioned2022-02-25T11:20:16Z
dc.date.available2022-02-25T11:20:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9930
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar ilinde bulunan restoran işletmelerindeki müşterilerin fiziksel kanıt algılarının müşteri memnuniyetine etkisinin önem performans analizi ile belirlenmesidir. Çalışmada ilk olarak çalışmanın değişkenlerini oluşturan kavramlara dair yerli ve yabancı literatür taraması yapılıp kuramsal altyapıya yer verilmiştir. Araştırmanın amacının gerçekleştirilmesi için anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Araştırma verileri, kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 01 Şubat-11 Nisan 2021 tarihleri arasında Afyonkarahisar ili restoran işletmelerini ziyaret eden 635 müşteriden toplanmıştır. Afyonkarahisar ili merkezinde bulunan restoran işletmeleri ile Afyonkarahisar ili merkezindeki termal otel işletmeleri bünyesindeki restoran işletmelerini ziyaret eden müşterilere anket uygulanmıştır. Toplam 450 adet müşteri anketi değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, faktör analizi, güvenirlik analizi, önem-performans analizi (ÖPA), korelasyon analizi ve regresyon analizi yöntemleri kullanılmış, elde edilen veriler araştırmanın amacı doğrultusunda yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre müşteriler fiziksel kanıt iç ve dış değişkenlerini değerlendirerek üzerinde önemle durması gerektiğini göstermektedir. Ayrıca anket uygulanan restoran işletmeleri müşterilerinin fiziksel kanıtlara ilişkin algıları ile müşteri memnuniyeti arasında yüksek seviyede bir ilişki olduğu sonucuna varılmış olup gerçekleştirilen regresyon analizi ile müşterilerin fiziksel kanıt algılarının müşteri memnuniyetini etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of physical evidence perceptions of customers in restaurant businesses in Afyonkarahisar province on customer satisfaction by importance performance analysis. In the study, first of all, domestic and foreign literature review about the concepts that constitute the variables of the study was made and the theoretical infrastructure was included. In order to realize the aim of the research, data were collected by questionnaire technique. The research data were collected from 635 customers who visited the restaurant establishments of Afyonkarahisar province between 01 February and 11 April 2021 using the convenience sampling method. A questionnaire was applied to the customers who visited the restaurant businesses located in the city center of Afyonkarahisar and the restaurant businesses within the thermal hotel businesses in the city center of Afyonkarahisar. A total of 450 customer surveys were evaluated. Percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, factor analysis, reliability analysis, importance-performance analysis (IPA), correlation analysis and regression analysis methods were used in the analysis of the data, and the obtained data were interpreted in line with the purpose of the research. According to the findings, customers show that they should pay attention to the internal and external variables of physical evidence by evaluating them. In addition, it was concluded that there is a high level of relationship between the perceptions of the customers of the restaurant businesses regarding the physical evidence and customer satisfaction, and it was determined that the physical evidence perceptions of the customers affected the customer satisfaction with the regression analysis performed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAfyonkarahisaren_US
dc.subjectFiziksel Kanıtlaren_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectRestoran İşletmelerien_US
dc.subjectÖnem-Performans Analizien_US
dc.titleRestoran işletmelerindeki fiziksel kanıtların müşteri memnuniyetine etkisi: Afyonkarahisar ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of physical evidence in restaurant businesses on customer satisfaction: the case of afyonkarahisaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSevinç, Hürcan Arife


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster