Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvan, Ali
dc.contributor.authorÖcal, Müge
dc.date.accessioned2022-03-01T07:10:24Z
dc.date.available2022-03-01T07:10:24Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/9939
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin örgüt kültürü, örgütsel özdeşleme ve örgütsel bağlılık algılarının işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisinin ortaya konmasıdır. Veriler, araştırmanın amacı doğrultusunda araştırmanın evrenini oluşturan Bursa il merkezde faaliyet gösteren, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerden anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Uygulama kapsamında, 335 işgörenden elde edilen veriler değerlendirme kapsamına alınmıştır. Verilerin analizinde sıklık, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri, t-testi, Anova analizi, Korelasyon analizi ve Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi (PLS-SEM) kullanılmış, elde edilen sonuçlar araştırma bulguları doğrultusunda yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin örgüt kültürü, örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyetine ilişkin görüşlerinin bazı demografik değişkenlere (yaş, medeni durum, çalışılan bölüm ve mesleki kıdem) göre, anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma doğrultusunda gerçekleştirilen PLS-SEM yapısal eşitlik modellemesi kapsamında, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin örgüt kültürü algılarının işgörenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşme düzeyleri üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak, işgörenlerin örgütsel bağlılık düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerinde negatif yönlü anlamlı bir etkisinin olduğu, ancak örgüt kültürü algılarının işten ayrılma niyeti üzerinde negatif yönlü ve anlamsız, örgütsel özdeşleşme düzeylerinin ise işten ayrılma niyeti üzerinde pozitif yönlü ve anlamsız bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada, işgörenlerin örgüt kültürü algılarının işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşme düzeylerinin dolaylı aracılık rolü olduğu, tespit edilmiştir. Son olarak, araştırmada elde edilen bulgular değerlendirilerek yorumlanmış ve sektörde bulunan yöneticilere, işgörenlere ve literatüre yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to reveal the effect of organizational culture, organizational identification, and organizational commitment perceptions of employees working in hotel businesses on their turnover intention. In line with the purpose of the research, data were collected using the survey technique from the employees working in the hotels operating in the city center of Bursa, which constitutes the population of the research. Within the scope of the application, the data obtained from 335 employees were included in the evaluation. Frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, Anova analysis, Correlation analysis, and PLS-SEM structural equation modeling, were used and the results were interpreted in line with the research results. According to the findings, it has been determined that the views of the employees working in hotel businesses on organizational culture, organizational identification, organizational commitment, and turnover intention show significant differences according to, some demographic variables (age, marital status, department, and professional seniority). In addition, within the scope of the PLS-SEM structural equation modeling carried out in line with the research, the organizational culture has a positive and significant effect on the organizational commitment and organizational identification levels of the employees. On the other hand, though organizational commitment levels of the employees have a negative and significant effect on their turnover intention, however, it has been determined that organizational culture perceptions have a negative and no significant effect on intention to leave, and organizational identification levels have a positive and no significant effect on turnover intention. It has been determined that organizational commitment levels and organization identification levels have an indirect mediating role in the effect of employees' organizational culture perceptions on their turnover intention have an indirect mediation role. Finally, the findings were evaluated and interpreted, and suggestions were made for the managers, employees and literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgüt kültürüen_US
dc.subjectPLS-SEM yapısal eşitlik modellemesien_US
dc.subjectÖzdeşleşmeen_US
dc.subjectPuan Farkıen_US
dc.subjectMutfaken_US
dc.titleÖrgüt kültürü, örgütsel özdeşleşme ve örgütsel bağlılığın işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: Otel işletmelerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of organizational culture, organizational identification and organizational commitment on turnover intention: an application in hotel enterprisesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖcal, Müge


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster