Reklam harcamalarının işletmelerin etkinlik seviyesi üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma
Künye
Koçoğlu, D , , , Haşıloğlu, S . (2008). REKLAM HARCAMALARININ İŞLETMELERİN ETKİNLİK SEVİYESİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 10 (1) , 39-65Özet
İşletmeler, içinde bulunduğu rekabet ortamında etkinliğini artırabilmek için çeşitli faaliyetlerde bulunmaktadır. Daha çok satış yapıp daha çok kazanmak isteyen işletmeler reklam yaparak, ekonomik bir fayda elde etmeye çalışmaktadırlar. İşletmeler için önemli bir gider kalemi oluşturan reklam harcamalarının etkinlik seviyesi ile aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak adına yapılan bu çalışmada, veri zarflama analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. İşletmelerin bulunduğu il ya da sektör dikkate alınmadan yapılan değerlendirmeler sonucunda reklam harcamalarının etkinlik seviyelerini doğrudan etkilediği tespit edilmiştir.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
10Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 10 : Sayı 1 [17]