Hastanelerde takım halinde öğrenme
Künye
Karahan, A , , . (2008). HASTANELERDE TAKIM HALİNDE ÖĞRENME . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 10 (2) , 237-255Özet
Teknolojik ilerlemeyle sıkı sıkıya bağlantılı olan organizasyon ve yönetim teorileri, bu yöntem ve araçlardaki gelişmelere paralel olarak sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Sanayi sonrası dönemde, klasik organizasyon teorisi revaçta iken, küreselleşme sonucu iletişim ve ulaşım araçlarındaki gelişmelere paralel olarak modern organizasyon teorileri ve sistem yaklaşımı geliştirilmiştir. Sürekli gelişme, yeniliklere ayak uydurma, yeniliklerin öncüsü olma değerlerinin ve realitesinin hakim olduğu günümüzde ise işletmelere rekabet avantajı sağlayan en önemli olgu bilgi ve bilgiyi kullanabilmektir. Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde, organizasyon teorileri de bu anlayışa uygun olarak bilgi olgusu merkezinde gelişme göstermektedir. Bilgiyi paylaşma ve etkin olarak kullanmanın en iyi yolu ise takım halinde öğrenmeden geçmektedir.
Bu çalışmada Afyon Kocatepe Üniversitesi Hastanesi’nde çalışan hekimlerin Senge tarafından ortaya atılan öğrenen organizasyon disiplininin bir parçası olarak takım halinde öğrenme düzeyleri incelenmeye çalışılmıştır. Bulgular hekimlerin takım halinde öğrenme konusunda yeterli çabayı gösterdiklerini ortaya koymuştur.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
10Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 10 : Sayı 2 [21]