Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGeçkin, Vasfiye
dc.date.accessioned2022-07-27T12:41:12Z
dc.date.available2022-07-27T12:41:12Z
dc.date.issued21.07.2020en_US
dc.identifier.citationGeckin, V. (2020). Do Gender Differences Affect Foreign Language Anxiety and Preferences for Oral Corrective Feedback? . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (3) , 591-608 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/54987/647447en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1192964
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10075
dc.description.abstractThis paper explores the extent gender differences affect foreign language anxiety and student beliefs about spoken corrective feedback. A random sample of 100 Turkish students (50 males, 50 females) who were preintermediate level learners of English as a foreign language at a state preparatory school in Turkey completed two questionnaires which measured their level of anxiety and beliefs. The female participants differed from the male participants in that they exhibited higher levels of anxiety, valued delayed feedback and preferred repetition more as the main error correction method. The males, on the other hand, rated elicitation as their favored method of correction and preferred to be given time to correct their errors themselves more than the females did. Both males and females viewed feedback, especially to their serious and individual errors, as a necessary component of the learning process and rated feedback given by the teacher more positively. As the take-home message, teachers need to be selective in their feedback choices and activities in reducing anxiety by taking gender differences in consideration.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, cinsiyet farklılıklarının yabancı dil kaygı düzeyi ve öğrencilerin sözlü düzeltici geri bildirim inanışları üzerindeki etkisinin boyutunu araştırmaktadır. Türkiye’deki bir devlet hazırlık okulunda yabancı dil olarak İngilizce öğrenen ön orta düzeydeki örneklemden rastgele seçilmiş 100 öğrenci (50 kadın, 50 erkek) kaygı düzeylerini ve inanışlarını ölçen iki anket cevaplamışlardır. Kadın katılımcılar, erkek katılımcılardan daha yüksek kaygı düzeyi göstermeleri, geciktirilmiş geri bildirime değer vermeleri ve tekrarlamayı ana düzeltici geri bildirim yöntemi olarak tercih etmeleri açısından ayrışmışlardır. Erkekler, öte yandan, söyletimi en çok istenen düzeltme yöntemi olarak değerlendirmişler ve kadınlara kıyasla hatalarını kendilerinin düzeltebilmeleri için zaman verilmesini tercih etmişlerdir. Hem erkek hem de kadın katılımcılar, geribildirimi, özellikle ciddi ve bireysel hatalarına verilen geribildirimi, öğrenme süreçleri için gerekli bir bileşen olarak görmüşler ve öğretmenin verdiği geri bildirimi daha olumlu değerlendirmişlerdir. Bu çalışmadan çıkarılacak ders, öğretmenlerin geribildirim ve kaygı azaltıcı etkinlik tercihlerinde cinsiyet farklılıklarını göz önünde bulundurarak seçici olmalarıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttp://dergipark.gov.tr/akukegen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectForeign Language Anxietyen_US
dc.subjectCorrective Feedback in Speakingen_US
dc.subjectGender Effecten_US
dc.subjectYabancı Dil Kaygısıen_US
dc.subjectKonuşmada Sözlü Düzeltici Geribildirimen_US
dc.subjectCinsiyet Etkisien_US
dc.titleDo gender differences affect foreign language anxiety and preferences for oral corrective feedback?en_US
dc.title.alternativeCinsiyet farklılıkları yabancı dil kaygısını ve sözlü düzeltici geribildirim tercihlerini etkiler mi?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8532-8627en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage591en_US
dc.identifier.endpage608en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster