Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAsan, Huri
dc.contributor.authorÇeliktürk Sezgin, Zuhal
dc.date.accessioned2022-07-29T10:00:47Z
dc.date.available2022-07-29T10:00:47Z
dc.date.issued23.10.2020en_US
dc.identifier.citationAsan, H. & Çeliktürk Sezgin, Z. (2020). Effects of the Educational Games on Primary School Students’ Speaking Skills and Speaking Anxiety . Journal of Theoretical Educational Science , 13 (4) , 685-700 . DOI: 10.30831/akukeg.707517en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1017009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10080
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of educational games used in lesson Turkish on primary school fourth-grade students' impromptu speaking skills and speaking anxiety. In the research, one of the semi-experimental models, pretest and posttest nonequivalent groups design was used. The study group consisted of 28 students in 4-A and 4-B classes in a public school in the city center of Burdur in the first semester of 2018-2019 academic year. In the experimental group, Turkish lessons were taught and supported by educational games for six weeks. In the control group, it was processed in accordance with the basic teaching-learning approaches in the Turkish Curriculum. According to the results of the study, it was concluded that educational games positively affected the three-dimensional speaking order and style of speech, including the use of voice, which are composed of audibility and meaningfulness dimensions, topic and thought transfer, refinement, and use of time. It was concluded that educational games did not affect students’ speaking anxiety. The fact that the state of anxiety is not affected by this six-week practice of educational games may be due to the short implementation period. Therefore, a similar study can be repeated with a wider sample group with a longer application period.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkçe dersinde kullanılan eğitsel oyunların ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkisini belirlemektir. Araştırmada yarı deneme modellerinden ön testson test eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde Burdur il merkezindeki bir devlet okulundaki 4-A ve 4-B sınıflarındaki 28 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda Türkçe dersleri altı hafta boyunca araştırmacı tarafından eğitsel oyunlarla desteklenerek işlenmiştir. Kontrol grubunda ise Türkçe Dersi Öğretim Programındaki öğrenme-öğretme yaklaşımlarına uygun olarak işlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; eğitsel oyunların, öğrencilerin konuşma sırasında işitilebilirlik ve anlamlılık boyutlarından oluşan ses kullanma becerilerini, konu ve düşünce aktarımı, ayrıntılandırma ve zaman kullanımı olmak üzere üç boyuttan oluşan konuşma düzenini ve üslubunu olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Eğitsel oyunların öğrencilerin konuşma kaygılarını etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Kaygı durumunun, eğitsel oyunlardan oluşan bu altı haftalık uygulamadan etkilenmemesi, uygulama süresinin kısa olması ile açıklanabilir. Bu yüzden benzer bir çalışma daha geniş bir örneklem grubu ile daha uzun bir uygulama süreci ile tekrarlanabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.30831/akukeg.707517en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEducational gameen_US
dc.subjectspeaking skillen_US
dc.subjectspeaking anxietyen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectEğitsel oyunen_US
dc.subjectkonuşma becerisien_US
dc.subjectkonuşma kaygısıen_US
dc.subjectilkokulen_US
dc.titleEffects of the educational games on primary school students’ speaking skills and speaking anxietyen_US
dc.title.alternativeEğitsel oyunların ilkokul öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-5042-0968en_US
dc.authorid0000-0001-7015-8426en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage685en_US
dc.identifier.endpage700en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster