Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGölünük Başpınar, Sebiha
dc.contributor.authorDayı, Ebru
dc.date.accessioned2022-10-27T06:47:42Z
dc.date.available2022-10-27T06:47:42Z
dc.date.issued09.08.2022en_US
dc.date.submitted2022-06-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10170
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, elektronik boş zaman aktivitesi olan aktif video oyunlarını oynayan bireylerin fiziksel ve mental iyi oluş üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya yaş ortalaması 19,30±2.43 yıl olan 40 kadın ve yaş ortalaması 20,38± 3.79 yıl olan 40 erkek olmak üzere toplam 80 üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcılardan 8 hafta, haftanın 3 günü 40-45 dakika hazır programlı exergame videolarını uygulamaları istenmiştir. Araştırma verileri ön- son test olmak üzere boy, vücut ağırlığı, dikey sıçrama ve esneklik testleri uygulanmıştır. Ayrıca mental iyi oluş düzeyini belirlemek için Mental İyi Oluş Ölçeği (MİOÖ) 14 maddelik ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 25 paket programından eşleştirilmiş T ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, dikey sıçrama ve esneklik son test değerleri ön test değerlerine göre anlamlı düzeyde yükseldiği tespit edilmiştir (p<0,05). Cinsiyet gruplarının (erkek ve kadın) esneklik ve dikey sıçrama grup içi değerleri istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yükseldiği tespit edilmiştir (p<0,05). Katılımcıların cinsiyete göre gruplarının dikey sıçrama son test değerleri arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir (p<0,05). Katılımcıların cinsiyete göre esneklik son test değerleri cinsiyet açısından incelendiğinde kadın ve erkek katılımcılar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmemiştir (p>0,05). Katılımcıların cinsiyete göre kadın ve erkek katılımcıların mental iyi oluş düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmemiştir (p>0,05).en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of individuals playing active video games, which are electronic leisure activities, on physical and mental well-being. Afyon Kocatepe University Faculty of Sport Sciences consisted of a total of 80 participants, 40 men and 40 women, between the ages of 18-25. Participants were asked to follow the applications by watching 40-45 minutes of exergame videos 3 days a week via television, computer or phone. In the research, height and weight measurement, vertical jump and flexibility tests were applied as pre-test and post-test. In addition, to determine the level of mental well-being, a 14-item questionnaire was applied to the Mental Well-Being Scale (MIOS). Paired T and ANOVA tests from the SPSS 25 package program were used for data analysis. As a result of the study, it was determined that the vertical jump and flexibility post-test values increased significantly compared to the pre-test values (p<0,05). Flexibility and vertical jump in-group values of gender groups (male and female) were found to increase statistically significantly (p<0,05). A significant difference was determined between the vertical jump post-test values of the groups according to the gender of the participants (p<0,05). According to the follow-up test findings, it was determined that the vertical jump performance of male participants was significantly higher than that of female participants. When the flexibility post-test values of the participants according to gender were examined in terms of gender, no statistically significant difference was found between male and female participants (p>0,05). There was no statistically significant difference between the mental well being levels of male and female participants according to the gender of the participants (p>0,05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAktif Video Oyunlarıen_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectFiziksel Özellikleren_US
dc.subjectMental İyi Oluşen_US
dc.titleExergame videolarının fiziksel ve mental iyi oluş üzerine etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of exergame videos on physical and mental well-beingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0003-1099-2616en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDayı, Ebru


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster