Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKahraman, Necmi
dc.contributor.authorÇetin, Melike
dc.date.accessioned2022-12-23T06:42:30Z
dc.date.available2022-12-23T06:42:30Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10231
dc.description.abstractÇocuk oyun alanları ve parkları, çocuk gelişiminin vazgeçilmez bir unsurunu oluşturmaktadır. Birey oluşumunun ilk evresi olan çocukluk yıllarının büyük bir kısmını kaplayan parklar ve donatılarının çocuklar üzerinde etkileri bulunmaktadır. Ancak her bireyin eşit olmadığı gibi her çocuk da eşit değildir. Bu durumda her iki çocuk potansiyelini de oyun alanlarında eşitleyebilmek için engelli çocuk parkları tasarlanmıştır. Bu çalışmada, İzmir İli ve İlçelerinde bulunan tüm çocukların ortak oyun alanı olan engelli çocuk parklarının ve donatı elemanlarının; engelli çocuklar tarafından kullanılabilirliği, işlevselliği, ulaşılabilirliği ile ergonomik ve antropometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buna göre, araştırma yapılan parklarda bulunan oyun grupları ve oyun donatıları, tanımı yapılan kavramlara göre incelenmiş ve uygunluk açısından değerlendirilmişlerdir. Araştırma sonucunda standart olarak tasarlanan bu parklarda yaşanan çeşitli sorunlar belirlenmiş olup, bu sorunların çözümüne yönelik yeni tasarım önerileri sunulmuştur. Ayrıca, bu parklarda yapılabilecek yeni düzeltmelere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractChildren's playgrounds and parks constitute an indispensable element of child development. The parks and their equipment, which cover most of the childhood years, which is the first stage of individual formation, have effects on children. However, not every individual is equal, and not every child is equal. In this case, disabled children's parks were designed to equalize both children's potentials in playgrounds. In this study it is aimed to determine the usability, functionality, accessibility, ergonomic and anthropometric characteristics of the children's playgrounds for the disabled and their equipment in which are the common playgrounds of all children in İzmir Province and its districts. Accordingly, the playgrounds and playground equipment in the researched parks were examined according to the defined concepts and evaluated in terms of suitability. As a result of the research, various problems experienced in these parks, which were designed as standard, were determined and new design proposals were presented for the solution of these problems. In addition, new corrections that can be made in these parks are included.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEngelli Çocuken_US
dc.subjectEngelli Çocuk Oyun Parkıen_US
dc.subjectEngelli Çocuk Oyun Donatısıen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectParken_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectEngellien_US
dc.titleEngelli çocuk parkları ve donatıları: İzmir ili ve ilçelerinde engelli çocuk parklarının incelenmesi ve tasarım önerilerien_US
dc.title.alternativePark for disabled children and equipment elements: Investigation and design suggestions of park for disabled children in Izmir and its districtsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇetin, Melike


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster