Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşıkhan, Cihan
dc.contributor.authorEden, Arda
dc.date.accessioned2023-08-29T11:35:07Z
dc.date.available2023-08-29T11:35:07Z
dc.date.issued20.11.2022en_US
dc.identifier.citationIşıkhan, C. & Eden, A. (2022). SANAL GERÇEKLİK İÇİN NESNE ODAKLI, YORDAMSAL ve ETKİLEŞİM TEMELLİ SES-MÜZİK TASARIMI . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , CİLT VIII - ÖZEL SAYI , 348-370 .en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/74848/1169202
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10356
dc.description.abstractSon yıllarda Sanal Gerçeklik (SG) uygulamaları oldukça yaygınlaştı ve gelişti. Diğer alanlarda olduğu gibi ses ve müzik de bu durumdan yakından etkilendi. Özellikle Covid-19 salgını sırası ve sonrasında artan çok amaçlı VR çalışmaları, ses ve müzik üretim/tasarım modellerini eskiye göre çok daha gerçekçi olarak sanal ortam içine yerleştirmiş durumda. Bunda kuşkusuz cyberspace’den metaverse’e kadar geçmişten günümüze tüm sanal ortam ve çalışmalarının katkısı büyük ve bu çalışmalar tüm hızıyla halen sürüyor. Özellikle oyun sektörü, ses ve müziği içine alan çoklu ortam alanlarının hemen hepsine kılavuzluk eder durumda. Bu çalışmada, SG özelinde günümüz sanal ortam teknik ve yöntemlerini içeren çalışmalarla, ilgili temel terim ve kavramlar anlatılarak; sanal ortam elektronik müzik performansı bağlamında nesnelerin etkileşimli bir yordamsal ses tasarım süreci ile ne şekilde ilişkilendirilebileceğine yönelik yöntemler değerlendirilmiş, bu yöntemlerin bir arada kullanıldığı sanal bir performans mekânı tasarlanmıştır. Kullanıcı, bir SG gözlüğü ve kontrolcüler aracılığıyla Etkileşimli Müzik Odası‡ olarak adlandırılan sanal bir mekânda gezinebilmekte ve odada yer alan iki elektronik çalgı ile etkileşerek ses üretebilmektedir. Yordamsal ses üretim tekniğinin ön plana çıktığı bu uygulama, Unity oyun motoru ve Chunity eklentisi kullanılarak hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn recent years, Virtual Reality (VR) applications have become quite widespread and developed. As in other fields, sound and music are closely affected by this situation. Sound and music production/design models have been placed in multi-purpose VR studies much more realistic than before, which increased especially during and after the Covid-19 pandemic. Undoubtedly, all VR studies from past to present, from cyberspace to metaverse, have significantly contributed, and these studies are continuing at full speed. In particular, the gaming industry guides almost all the multimedia fields, including sound and music. In this study, the basic terms and concepts related to VR studies involving up-to-date virtual environment techniques and methods are explained. Then, the methods regarding the interaction between objects and the interactive procedural sound design process in the context of electronic music performance in VR are evaluated, and a virtual performance space where these methods are used together is designed. The user can navigate in this space called the Interactive Music Room‡, using VR goggles and controllers, and can produce sound by interacting with two electronic instruments in the room. The application, in which the procedural sound production technique comes to the fore, is implemented using the Unity game engine and Chunity plugin.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2022.71en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Teknolojisien_US
dc.subjectSanal Gerçekliken_US
dc.subjectYordamsal Sesen_US
dc.subjectSes-Müzik Tasarımıen_US
dc.subjectMusic Technologyen_US
dc.subjectVirtual Realityen_US
dc.subjectProcedural Audioen_US
dc.subjectSound-Music Designen_US
dc.titleSanal gerçeklik için nesne odaklı, yordamsal ve etkileşim temelli ses-müzik tasarımıen_US
dc.title.alternativeObject-oriented, procedural and interaction based sound-music design for virtual realityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-1248-3121en_US
dc.authorid0000-0001-8802-3351en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage348en_US
dc.identifier.endpage370en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster