Bottesini “Fantasia Sulla La Sonnambula Di Bellini” eser incelemesi
Künye
Akıncı, Ç. & Gezen, G. (2023). BOTTESINI “FANTASIA SULLA LA SONNAMBULA DI BELLINI” ESER İNCELEMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , IX (17) , 53-73 .Özet
Uzun yıllar kontrbasın solo çalgı olamayacağı önyargısına rağmen Bottesini’nin başarısı, olağanüstü yeteneği ile aslında çekicilik amaçlı olmayan bu çalgının doğasında bulunan güçlüklerin üstesinden gelmesi ve kontrbas ile mucizeler gerçekleştirmesinden kaynaklanır. Bottesini’nin kontrbas ile ortaya koyduğu üstün performans izleyicileri ve müzik eleştirmenlerini hayrete düşürerek, “Kontrbas’ın Paganini’si” olarak anılmasını sağlar. Günümüz kontrbas icracılarının ulaştıkları teknik seviyelerinin temellerini atan besteci, şef, kontrbas virtüözü G. Bottesini‘nin bir başka İtalyan besteci olan V. Bellini’nin “La Sonnambula” operasından uyarlamış olduğu Fantasia sulla “La Sonnambula” adlı eseri kontrbasın tarihte solo çalgı olarak kullanıldığı ilk eser olma özelliğini taşır. Bu çalışmada G.Bottesini’nin hayatı ve sanatı tanıtılmaya çalışılmış, virtüöz ve besteci olarak “La Sonnambula” adlı eserin formal incelemesi yapılmıştır. İncelemede alıntılanan bölümlerin ve bu bölümlerden oluşan varyasyonlarda, G.Bottesini’nin yazmış olduğu eserin kurgusu ve eserin kontrbasa uyarlama sürecindeki amaç ve yöntem araştırılmıştır. Despite the long-standing, deep-rooted prejudice against the double bass as a solo instrument, Bottesini’s success stems from his extraordinary talent overcoming the difficulties inherent in this instrument, which is not acutally intended for attrativeness, and him performing miracles with the double bass. Bottesini’s outstanding performance with the double bass astonished the audience and music critics, making him known as the “Paganini of double bass”. In this study, the piece Fantasia sulla “La Sonnambula”, adapted from another Italian composer Vincenzo Bellini’s ”La Sonnambula”, by composer, conductor and double bass virtuoso Giovanni Bottesini, who laid the foundations for the double bass to be accepted as a solo instrument in its history and the technical level reached by today’s double bass players, has been examined. During the comparison process between these two pieces, a detailed and comprehensive biography of Bottesini was also prepared. In this study, Bottesini’s life and art has been presented considering his anxieties in his inner world as a composer and a double bass virtuoso. In this article is devoted to the formal examiniation and the analysis of “La Sonnambula”. In this review of the piece, the sections quoted and the variations consisting of these sections were analized and Bottesini’s purpose and method of adapting the piece to double bass were investigated.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları DergisiCilt
9Sayı
17Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/75941/1177304https://hdl.handle.net/11630/10369
Koleksiyonlar
- Cilt 9 : Sayı 17 [13]